Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

EDITORIÂL – Svendude ancje le muse par un svolet di colibrîs

............


✽✽ Me àn contade cussì e o crôt che e sedi vere.  Dopo la presentazion dal avion cun piturâts i colibrîs, de sede di Turismo FVg e partìs une telefonade ai gjestôrs de isule de Cone, il centri naturalistic sul Lusinç. Ur domandin se a puedin ospitâ une troupe de Rai che e à voie di fâ un servizi sui ucieluts. A chei de Cone ur ven di ridi, ma a disin di sì par fâ publicitât al sît. Ducj contents, duncje: chei di TurismoFvg che a àn puartade indenant la promozion, la Rai che e pues fâ il servizi e chei de Cone che a van par television.
✽✽ E somee une monade, ma pensait a ce nivel di incompetence che o sin rivâts. Lassìn in bande chei de isule, che pardabon a àn fat ben a mostrâ la bielece di cheste bande dal Friûl e la sô maravee di nature, e viodìn invezit la ignorance di cui che al varès il dovê di savê.
✽✽ Ce volêso che al sedi pensâ che il colibrì al è un ucielut furlan par chei che no san nancje dulà che al è il Friûl? Ce volêso che al sedi par chei gjenis di TurismoFVG crodi che il colibrì al svoli sul Lusinç? No san nuie, ma a pretindin di fâ lis robis par cont e in non nestri.
Dut chest, par no fevelâ de sielte dal ucielut al puest de acuile che di un pieç, ancje se no je mai plasude a triestins e socis, e sta ancje tal confenon de Regjon. Visìnsi, no je la nestre, biele cun zâl e blu, fuarte e gloriose tes mans dai Patriarcjis. No, e je la version talianote che no dîs nuie. Ma ancje cheste figure e da fastidi a chei che di simpri a pensin a fânus pierdi la nestre storie.
✽✽ Us disarai di plui: a stan fasint un gran scjas su la cuistion de specialitât e de riforme dal titul V di Renzi. Ducj a Rome a vaî in non de autonomie. Po dopo, tu vâs a lei lis declarazions dai nestris sorestants e tu cjatis dome une difese pontade su cuistion economichis.
✽✽ Come che la nestre specialitât e fos une forme di formadi di difindi de concorence foreste: Montâs cuintri Emmenthal, a chest le àn ridusude. ❚
Dree Valcic

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +