La ete dai blog, che plui di une volte e pareve finide scjafoiade par vie de incressite di Facebook, in Friûl e da fûr ancjemò cualchi butul. A son vivarosis soredut lis associazions e i comitâts: par viodi il sît di un di chescj, che dal 2006 no à mai molât l’imprest dal “diari online”, alore si pues pontâ il sgarfadôr (o browser, se o vês miôr) sul sît dal Comitât pe Autonomie e pal Rilanç dal Friûl (http://comitat-friul.blogspot.it). Cu la medie di un messaç ogni trê dîs (tal 2013), su chest sît si cjatin i comunicâts, lis gnovis e i intervents dai membri dal Comitât e no dome, che po dopo a son mandâts fûr soredut in maniere virâl a mieç di listis di distribuzion vie pueste eletroniche. La lenghe furlane e je doprade da râr.
Ancje il Comitât 482 al à un blog par furlan (http://com482.blogspot.it), che in bande dal lôr sît uficiâl al informe su lis condizions di aplicazion de legjislazions di tutele des comunitâts di lenghe minorizade dal Friûl.
Che e sedi pe difidence pai Social network come Facebook e Twitter, o par une sielte strategjiche di rivâ dome là che al covente, ancje la Union Scritôrs Furlans si ten strente il so blog, te direzion http://ladinsdalfriul.blogspot.it. Un volte par mês a vegnin publicâts un trop di articui che po dopo a vegnin fats zirâ ancje in forme eletroniche via e-mail te forme de riviste “LADINS dal FRIÛL” in formât PDF.
I furlans de diaspore di Turin che 10 agns indaûr si son dâts dongje te Associazion “Lidrîs e Butui”, a àn implantât un blog ae direzion http://lidrisebutui.wordpress.com, in funzion dal mês di Novembar.
Di là de presentazion de ativitâts de associazion, la pagjine e à inzornaments che no si fasin spietâ, puartant in Rêt la funzion di puint a dopli sens jenfri Piemont e Friûl che e je la mission di cheste clape. Come che si pues viodi sul sît, si tratin une vore di temis soredut culturâi: i dirits linguistics e la tutele, il cine, i media, la storie, i inovâi furlans impuartants. Par nô che o sin ancjemò a stâ te Patrie, nus puedin interessâ i inzornaments sore lis ativitâts des comunitâts di lenghe minorizade dal Piemont e de Val di Aoste: la francese, la francoprovençâl e la francese. Il pont di viste al è origjinâl, stant che a contâ i fats a son voi, orelis e lenghis di furlans: testemonis plui nestris par chel che al sucêt li che a vivin altris minorancis storichis. A son une vore i articui su gnovis publicazions e altris media, ma ancjemò plui vivis a son lis cronichis des partidis dal Udin, che no mancjin mai.
Si pues viodi cemût che i social network a sedin rivâts a supâ chei che a jerin i diaris personâi gjenerics des personis singulis, stant a vevin pocje atrative su la rêt. A ’nd è ancjemò blogs in vite, gnûfs e vecjos, jenfri chei che, invezit, a son leâts a un teme ben limitât.
Riflessions combativis e leadis ae croniche di cjase si cjatin tal diari di un autôr anonim: EuroFurlan. Ae direzion http://eurofurlan.wordpress.com di un pâr di mês al met in rêt pinsîrs leâts a lis cuistions identitaris furlanis.
Al è une vore simpatic il blog di Salvadeat (http://salvadeat.blogspot.it), un siôr che in tancj si inacuarzaran di cognossi par vê viodût i siei sprocs e rimis sui manifescj che al mostre cuant che al va a viodi lis partidis dal Udin.
Dal 2008 in ca, no à mai molât il blog “Scuele furlane”, leât a la istruzion dal e par furlan. La autore e je Lorele la Morete, mestre furlane in chel di Codroip. Lu cjatais culì: http://scuelefurlane.blogspot.it.
I intervents dal blog di Sandri Carrozzo, filolic e president de Cooperative di servizis informatics Serling, a àn fat une vore di scjas tai mês prin des elezions. I so diari al è culì: http://sandricarrozzo.blogspot.it.
Un altri diari che al à tratât di politiche ative tai ultins mês, dopo un lunc cidin, al è chel di Christian Romanini (http://christianromanini.blogspot.it).
Screâ un blog al è une vore facil e sore nuie, ma par tignîlu vîf e covente costance. La plui part dai utents si limite a doprâ la tastiere dome par fâ coments. O varessin gust di doprâ chest spazi par contâ di altris gnûfs diaris par furlan, magari propit chei dai nestris letôrs. ❚
Michele Calligaris
Apontaments / Sport… che ti trai! in Vile
Redazion
L’autôr Francesco Tonizzo al dialoghe cul diretôr da ‘La Patrie dal Friûl’ Walter Tomada. Si viodin a Vile Manin di Passarian ai 21 di Novembar dal 2025 aes sîs sore sere. A intervegnin: MARIO ANZIL Vicepresident e Assessôr regjonâl ae culture e al sport; ANDREA MARCON President Regjonâl dal CONI; DANIELE PUNTEL President de “Associazion […] lei di plui +
La conference / 4 DI NOVEMBAR. MA NO DUCJ JU SPIETAVIN
Redazion
Grant sucès di public dal nestri incuintri par la conference di Ferruccio Tassin “4 DI NOVEMBAR. MA NO DUCJ JU SPIETAVIN. Dai fusilâts di Vilès ai predis mandâts in esili: storiis di un Friûl ocupât.” che si è tignude îr sere, ai 4 di Novembar te nestre sede di Vicolo Sillio 4 a Udin. lei di plui +
Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”
Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +
La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025
Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +
Gnovis / A Dael la presentazion dal libri “Fûc su Gurize”
Redazion
Si è tignude a Dael, ai 4 di Setembar, la ultime presentazion dal libri “Fûc su Gurize”. Inte spaziis de Cjasa dal Muini, a an presentâtn: Ferruccio Tassin autôr, Andrea Valcic President Clape Patrie dal Friûl e Diego Navarria, colaboradôr de “La Patrie dal Friûl”. lei di plui +
Cungjò / Nus à lassâts Zorç Jus, un grant patriote furlan
Redazion
Chel di Zorç al è un non che in tancj no lu cognossin, parcé che al à simpri lavorât cidin a lis fondis de nestre Identitât, cuntune vision che e je ancjemó proietade al futûr. “Il gno desideri al è che dutis lis cuatri comunitâts furlanis, che a son il vêr nucli dal Friûl, a […] lei di plui +


