Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Tirâ il flât dopo la mancjance di aiar

............
.

Marzia Spessot, di Cormons, e je a cjâf dal Pront Socors dal Ospedâl San Raffaele di Milan. Une struture che, par lustri, no à bisugne di presentazions. «Dopo dal liceu a Gurize o soi stade ametude a Pisa a la Scuele Superiôr Sant’Anna, federade cun la Normale. E finide la Universitât o soi vignude a Milan». Un Pront Socors al è in prime linie pe emergjence dal Coronavirus e i domandi il sô prin ricuart a proposit «Mi visi une date: ai 25 di Fevrâr o vin scuviert il prin malât. Une persone che no veve i sintoms: i vin fat il tampon parcè che si faseve a ducj chei cu la fiere. E la sorprese che o vin vût. E mi visi l’inizi de crisi: dôs setemanis dopo, a colp, la rivade continue di câs infetâts grâfs ». Si fevele di 25-30 câs di insuficienze respiratorie par Covid in dì, rispiet a une medie normâl di 2-3. «Al è stât frustrant tal imprin che no savevin cemût curâju: o vevin dome cualchi fumose indicazion de Cine.»
◆ «La piês robe di cheste malatie e je l’isolament dal pazient. Nô o jerin i unics tramits tra lôr e i parincj. Dute int che si rindeve cont di ce che i sucedeve, che però e veve di restâ li, bessole. E lis tantis telefonadis che o ai vût di fâ ai parincj… Che jo o soi ancje usade a dut, vint vût par agns chest rûl. Ma mai cuntune intensitât e frecuence cussì. Mai. Une robe impressionante.»
Une situazion che cumò si è bonade «Di dôs setemanis no vin plui câs di mandâ in intensive, e chei gnûfs si rive a curâju. Cumò si à rivât a meti adun dai protocoi bogns».
E je stade dure «Mi sveavi la matine e o lavi a vore, par rivâ la sere a cjase che tantis voltis pe strachece nancje no cenavi. No ai vût timp di vê pôre: l’unic pinsîr al jere frontâ la situazion, e vie».
◆ A Marzia prin di saludâsi i ven iniment alc e mi zonte, di colp «E une altre robe! Cun lis protezions che vevin di meti intor, mi visarai simpri de sensazion continue di mancjance di aiar».
Cumò, biadelore, si à tacât a tirâ il flât. ❚

Dree Venier

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +