Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Cors di Istât di lenghe e di culture furlane par zovins

............

Lezions in aule
e incuintris sul teritori dai 15 di Lui

Slargjâ la ufierte formative dal Ateneu pai students e l’orizont des cognossincis e des competencis dai fantats tacant de lenghe furlane e de culture dal Friûl. Cun chescj intindiments il Cirf-Centri Interdipartimentâl pal disvilup de lenghe e de culture dal Friûl de Universitât dal Friûl al inmanee une gnove session estive dai cors gratuits di lenghe e di culture furlane pai students universitaris e par ducj i zovins interessâts.

Ogni percors al sarà struturât in siet lezions, par un totâl di vincj oris. I prins sîs incuintris a saran di trê oris, intant che la ultime lezion, cuant che si fasarà l’esam finâl, e sarà di dôs oris. Un dai doi cors al scomençarà ai 15 di Lui e al larà indevant ogni lunis e ogni miercus fin ai 2 di Avost, des 3 e mieze dopomisdì aes 6 e mieze sore sere inte aule T1 dal Palaç Garzolini Di Toppo Wassermann (vie Glemone 92, a Udin); chel altri, invezit, si tignarà dai 2 ai 23 di Setembar, alternantsi tra Palaç Antonini Cernazai (vie Petracco 8, a Udin) e Palaç Garzolini Di Toppo Wassermann, simpri des 3 e mieze dopomisdì aes 6 e mieze sore sere.

Intal program dai cors, dongje dai elements di fonde di grafie e di gramatiche e di cualchi nozion di caratar storic e su la produzion culturâl, a vignaran presentâts i imprescj informatics che a son a disposizion par judâ inte scriture dai tescj par furlan e si fevelarà ancje des manifestazions e des ativitâts indreçadis ai zovins.

Ae fonde de iniziative e je la cussience dal fat che la cognossince de lenghe furlane e dal Friûl e zove ae capacitât di cognossi e di capî il mont, cuntun ategjament pardabon interculturâl e multidissiplinâr. Par cheste reson, ancje chest an il sproc che al è stât sielzût par promovi i cors al è “No stâ fâ il barbezuan. Impare il furlan”.

La ativitât e ven fate cu la colaborazion de ARLeF-Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane, de Societât Filologjiche Furlane e de cooperative Informazione Friulana/Radio Onde Furlane. In bande des lezions frontâls, a son in program ancje incuintris sul teritori, par esempli intes sedis de ARLeF e de Filologjiche e intai studis di Radio Onde Furlane.

Ducj i partecipants a varan un atestât di partecipazion. I fantats des scuelis superiôrs a podaran otignî il ricognossiment dai credits formatîfs pe ativitât extrascolastiche.

Informazions al numar 0432/556480 o scrivint a cirf@uniud.it o a sportel.furlan@uniud.it

Redazion

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +

Cungjò / Nus à lassâts Zorç Jus, un grant patriote furlan

Redazion
Chel di Zorç al è un non che in tancj no lu cognossin, parcé che al à simpri lavorât cidin a lis fondis de nestre Identitât, cuntune vision che e je ancjemó proietade al futûr. “Il gno desideri al è che dutis lis cuatri comunitâts furlanis, che a son il vêr nucli dal Friûl, a […] lei di plui +

Lenghe minoritarie / FluxJudri25 – Giassico

Redazion
Conferece “Lingue minoritarie: le capitali della cultura e il rilancio del territorio” . A son intirvignûts Elena Gasparin, Dree Valcic president de Clape di Culture Patrie dal Friûl, Eros Cisillino president ARLeF, William Cisillino diretôr ARLeF, l’On. Guido Germano Pettarin e il coletif Lis Tarlupulis. FluxJudri25.Ca sot l’intervint di Valcic. lei di plui +

L’EDITORIÂL / Un Friûl disarmât

Walter Tomada
Lant ator pe Italie dispès al capite, cuant che si dîs di jessi furlans, di cjatâ int che nus dîs “Ah, mi visi dal Friûl! O ai fat il militâr a Udin!”. Prin dal taramot, un abitant su dîs chenti al jere un soldât e cheste ereditât di “tiere di primulis e casermis” se puartìn […] lei di plui +