Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Radio Onde Furlane. Il cûr al bat a timp di Musiche in marilenghe

............

La redazion di Radio Onde Furlane
La redazion di Radio Onde Furlane

Grups e soliscj che a doprin il Furlan cun ducj i lengaçs musicâi: rock, reggae, pop, punk, grunge, hip hop, techno, jazz, classiche e sperimentazions variis. Artiscj che a àn vuadagnât une cierte innomine, dentri e fûr dal Friûl, ma ancje zovins cjantautôrs che a fasin svicinâ il mont di vuê, de tecnologjie, cun chel de art e de musiche.
Al è di chest che us contìn ogni mês. E cumò, rivâts ae fin dal 2016, o metìn in struc dut ce che al è sucedût in chest an.
Par dâ dongje chest an di musiche, miôr di dut al sarès di dâ un cuc a ce che la radio e trasmet. La nestre radio e je chê di ogni furlan: Radio Onde Furlane. Chê che e bat tal cûr dal Friûl, salvadie. Une radio pirate che e trasmet in modulazion di frecuence sui 90 Mhz te plui part dal Friûl, sui 90.2 Mhz in Cjargne e scoltade dai furlans ator pal mont, ancje sul telefonin o tablet, cu la App o dal sît www.ondefurlane.eu.
Radio Onde Furlane di simpri e puarte i scoltadôrs a torzeon tra grups, soliscj, lenghis, musichis, minorancis e nazions cence stât, cun trasmissions che no fasin di mancul di cjalâ in dutis lis direzions.
Dopo la prime edizion dal Radio Gjornâl e la rassegne stampe In dì di vuê al scomence di fat il program Ator Ator. Un apontament zornalîr curât de redazion dulà che, cun ospits in studi o intervistis par telefon, si presentin lis gnovis produzions culturâls furlanis (editorie, musiche, teatri, cine e v.i.) e ancje lis jessudis di un pôcs dai periodics dal Friûl, come La Patrie dal Friûl.
Babêl Europe, invezit al è il program bimensîl dedicât a lenghis, musichis, minorancis e nazions cence stât, dulà che si fevele ancjemò di novitâts discografichis e si scoltin cercis di discs che a rivin de Ocitanie, dal Friûl e de Sardegne.
A proposit di lenghis minoritariis e di musiche in marilenghe, Radio Onde Furlane e je ancje ideadore di Suns Europe, il festival des arts performativis in lenghe minoritarie dal 2009.
A tignî alte la bandiere dal Friûl a Suns Europe o vin vût Doro Gjat, che dopo la jessude dal so disc Vai Fradi al à fat un percors straordenari, puartant la sô musiche e il furlan ator pe Italie. Cul toc Discolce al à di fat vint il vôt de jurie a Suns Ladinia, festival de musiche tes lenghis minoritariis de Europe alpine e mediteranie. Cheste e je stade la semi finâl, davuelte a Moena ai 19 di Novembar, prin di rivâ ae manifestazion che e à rindût il Friûl e Udin, dal 1 ai 3 di Dicembar, ancjemò une volte il cûr de diversitât linguistiche e culturâl dal continent, cu lis sôs sezions dedicadis no dome ae musiche, ma ancje ae produzion audiovisive e ae leterature.
Par cognossi miôr cui che al sta daûr ai tancj progjets in marilenghe, o sin lâts di persone in vie Volturno 29 a Udin tai studis di Radio Onde Furlane. Culì o vin fevelât cun Leo Virgili, diretôr artistic dal festival Suns Europe e artist innomenât par vê sunât cun tancj cjantants, gjornalist in marilenghe e musicist dai Playa Desnuda. Daspò o vin fate visite, in direte radio, ancje a Pauli Cantarut, il president de Cooperative Informazion Furlane, societât editore di Onde Furlane e curadôr e vôs di diviersis trasmissions de radio.
Cantarut al è ancje diretôr artistic de etichete Musiche Furlane Fuarte, nassude tal 1999 de esperience di Radio OF e dal Premi Friûl. Un svant pe musiche furlane e un catalic che al met adun 51 discs dal 1999 a vuê, che nus fâs cognossi artiscj che «a sburtin, a sperimentin, a disfin e a tornin a fâ la musiche e la lenghe furlane. Artiscj che no cjantin pal bêç o par ve nomee, ma parcè che a àn voie di fâ sintî la vôs dai furlans, doprant la lenghe che e ven dal cûr: il Furlan».
La etichete e à produsût musiciscj tant che i Carnicats, Dj Tubet, Madrac, Fabian Riz, DLH Posse, i Parafangos, Pit Ryan & Mad Men Blues. E à publicât la musiche e poesiis dai Trastolons e dai I Luna e Un Quarto. Par no smenteâ Aldo Sbadiglio e la Famiglia Ananas in Vacanza, i LaipLessNess, Dek III Ceesa (ancje autôr de sigle Better Call Abele par une trasmission di ROF). Infin a Setembar si è zontât un toc ae colezion di discs cul 51n album publicât: Lis conseguenis dal Deliri dai Rive no Tocje.
ROF e je la Radio dal Friûl. Che o sedis par strade, a vore o ator pal mont, a ogni ore dal dì, ancje a Nadâl e al Prin dal An, par fâ fieste insiemi, sintonizaitsi su Radio Onde Furlane. Il vuestri cûr al batarà a timp de musiche in marilenghe! ❚
✒ Moira Pezzetta

Apontaments / Sport… che ti trai! in Vile

Redazion
L’autôr Francesco Tonizzo al dialoghe cul diretôr da ‘La Patrie dal Friûl’ Walter Tomada. Si viodin a Vile Manin di Passarian ai 21 di Novembar dal 2025 aes sîs sore sere. A intervegnin: MARIO ANZIL Vicepresident e Assessôr regjonâl ae culture e al sport; ANDREA MARCON President Regjonâl dal CONI; DANIELE PUNTEL President de “Associazion […] lei di plui +

La conference / 4 DI NOVEMBAR. MA NO DUCJ JU SPIETAVIN

Redazion
Grant sucès di public dal nestri incuintri par la conference di Ferruccio Tassin “4 DI NOVEMBAR. MA NO DUCJ JU SPIETAVIN. Dai fusilâts di Vilès ai predis mandâts in esili: storiis di un Friûl ocupât.” che si è tignude îr sere, ai 4 di Novembar te nestre sede di Vicolo Sillio 4 a Udin. lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +

Cungjò / Nus à lassâts Zorç Jus, un grant patriote furlan

Redazion
Chel di Zorç al è un non che in tancj no lu cognossin, parcé che al à simpri lavorât cidin a lis fondis de nestre Identitât, cuntune vision che e je ancjemó proietade al futûr. “Il gno desideri al è che dutis lis cuatri comunitâts furlanis, che a son il vêr nucli dal Friûl, a […] lei di plui +