Il spetacul Mamui e jere la opare par furlan “in cartel” al Mittelfest 2017. Al è stât volût e sostignût de Provincie di Udin e, come che al à dit Fabrizio Pitton, President dal Consei Provinciâl, che al à vierte la serade cui salûts dal President Fontanini, impegnât tal forest, e sarà forsit la ultime volte che la Provincie e podarà vê un rûl cussì atîf intune manifestazion di cheste fate e puartade.
Sul palc, la compagnie vocâl feminîl di Artevoce Ensamble, cu lis musichis di Valter Sivilotti e lis percussions di Francesco e Nicola Tirelli, e à cjantât lirichis furlanis cun sonoritâts che a son passadis de balade popolâr ae eletroniche, cence scjas e cence mai pierdi armonie.
Il Coro Panarie, diret dal mestri Paolo Paroni, al à compagnât dut il spetacul cun cjants e cun suns, fintremai a fâ vivi al public presint lis sensazions de ploie, dal aiar e dal temporâl.
Come la musiche, ancje i moviments e la coreografie a àn traviersât i secui, passant lizêrs tant che intun sium, de danze popolâr a chê contemporanie.
Protagoniste principâl, in chest miscliç di musichis e peraulis, antighis e pûr modernis, Marina De Juli, vignude fûr de compagnie teatrâl di Dario Fo e Franca Rame.
Cuntun svol tra storie e liende, tra leterature e contis popolârs e à introdusût il teme dal spetacul che al jere l’amôr e l’ossen. E cussì, partint di Eve e passant par Cielo d’Alcamo (poete bufon sicilian) e sul so vêr non che al jere Ciullo, si è rivâts fin ae storie dai conts Savorgnan del Torre e Savorgnan del Monte che a varessin ispirât Shakespeare pal so Romeo and Juliet.
Di marcâ dentri dal spetacul il monolic de La Parpaja Topola, di Dario Fo, voltât par furlan antîc di Carlo Tolazzi, che la De Juli e à puartât sul palc, pûr no jessint jê par nuie furlane, come part principâl de serade, fasint ridi di gust dut il public di Cividât che al à jemplât ducj i puescj disponibii.
Cu la sô bravure, la sô mimiche e la sô grande teatralitât, e cul ritmi di un furlan sclet e vivarôs, sul palc si son viodûts ducj i personaçs de storie come se a fossin li e nol è stât dificil imagjinâsi la muse di chel puar batali di Zuan Pieri.
Une interpretazion che e à mostrât cemût che il furlan al pues jessi doprât ai plui alts nivei culturâi, che e à fat ridi ducj, e che a plui di cualchidun i à fat vignî ogni pêl un pan.
✒ Radeschi
Musiche furlane fuarte / “Surtùm”: il gnûf progjet discografic dal cjantautôr Massimo Silverio
Alessio Screm
Al vûl dî “palût”, “paludere”, e tal furlan di Çurçuvint si dîs “surtum”. Al è il titul dal gnûf album dal cjantautôr Massimo Silverio, artist cjargnel, musicist e autôr che al dopre la lenghe mari intune maniere dal dut particolâr. Al cjante in cjargnel, chel vecjo cjargnel imparât dai nonos e che cumò si stente […] lei di plui +
Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan
Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +
Gnûf libri / I ‘haiku’ par furlan, inglês e gjaponês: la sfide vinçude di Christian Romanini
Walter Tomada
Cui che al lei “La Patrie dal Friûl” al cognos ben Christian Romanini che par cetancj agns al è stât une colone di chest gjornâl. La so ativitât a pro dal furlan no s è mai fermade e cumò e je rivade a proponi un biel model di scriture, bon di associâ la marilenghe a […] lei di plui +
Art tal tac / Pestefun, il ‘grunge’ par furlan che al fâs vibrâ e che al spache, al ven di Codroip
Moira Pezzetta
Al è un gnûf sun che al travierse il Friûl. Nol rive des planuris de Basse, ma nancje des ostariis plui imbusadis. Al è un sun ruspi, eletric, che al sgrife e al scjasse: chel dai Pestefun, tercet di Codroip che al puarte il grunge dentri de lenghe furlane. Trê i struments, trê i musiciscj, […] lei di plui +
Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”
Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +
La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025
Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +


