Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

No Good meets Passion: il Friûl che si môf, che al cambie e che nol à pôre di mostrâsi a SUNS Europe 2025

Moira Pezzetta
No Good meets Passion

Al esist un Friûl che no si ferme, che al maravee e che al sa cemût fâsi sintî: si è podût viodi dilunc la finâl di SUNS Europe 2025, cul la colaborazion esplosive jenfri i No Good e Ferdinando “Passion” Passone. Un incuintri no spietât, ma che al è nassût in maniere naturâl: di une bande, la potence des ghitaris punk dai No Good, di chê altre, i viers poetics, critics e cualchi volte profetics di Passion, gjornalist publicist, tecnic storic e ex president di Radio Onde Furlane.
◆ Il concierton finâl di SUNS, come par tradizion, si è tignût sabide ai 6 Dicembar tal Teatri Gnûf “Giovanni da Udine”. Sul palc si son alternâts artiscj di dute Europe, selezionâts tra plui di novante candidâts: le catalane Lia Sampai, la galese Mali Hâf, il faroês Marius Ziska, i ladins Popcorner, i sarts Shardana, la basche Verde Prato. Cui furlans No Good meets Passion a rapresentâ la nestre tiere. Un viaç musicâl che al travierse mârs e monts, gjenerazions diviersis, cu lis lenghis minoritariis come protagonistis.
◆ Il progjet No Good meets Passion al è stât definît come la «colaborazion definitive che la sene furlane e stave spietant». Passion al contribuìs cui siei viers profonts, bogns di contâ il presint cun luciditât, ironie e profonditât, puartant sul palc la esperience di cui che al à passât desenis di agns tra microfons, mixers e redazions, cognossint il Friûl come pôcs altris.
◆ I No Good a cjapin dut chest materiâl fat di tantis esperiencis e lu trasformin cun riffs distrutîfs, energjie pure e ritmis che a scjassin.
Lis peraulis a deventin critiche sociâl, responsabilitât politiche, memoriis de atualitât plui avilente, ma ancje une berlade di rivolte, un disveâsi coletîf: un vêr motopic de anime. La vôs esperte e cussiente di Passion si font cu la urgjence dai No Good, creant une performance che e misclice riflession e energjie pure, une vere esperience che e cjape il public.
◆ I No Good, nassûts a Udin tal 2020, a àn une storie di grinte e identitât. Il lôr album di esordi, “Storia di Anonima Controtendenza”, al à miscliçât punk, rock e cjantautorât talian cul influencis dai Bad Religion, Misfits, Articolo 31, Prozac+ e Punkreas. Tal timp a àn consolidât il lôr sun cun plui tocs di sucès e rivisitazions punk di classics talians, rivant fin al singul “Demoni” publicât tal Zenâr dal 2025 e a un album che a publicaran ae fin dal an.
◆ La presince in finâl a SUNS Europe no je stade dome un travuart, ma un manifest de vitalitât de sene furlane: un progjet che al met adun la esperience, la memorie e la profonditât di Passion cun la fuarce e energjie dai No Good.
No Good meets Passion e je la prove che il Friûl al sa inovâ, unî gjenerazions diferentis e puartâ la sô vôs tal mont cun energjie, profonditât e autenticitât. Un Friûl che al berle e che al riflet, che al cjante e al sacode. Un Friûl che, graciis a Passion e ai No Good, al à mostrât che lis sôs storiis, peraulis e notis a puedin rivâ dapardut.
◆ E se si sês pierdûts la finâl, sul sît uficiâl di SUNS Europe ( https://www.sunseurope.com/fur/ ), o podês tornâ a viodi ducj i contignûts: i videos, lis cronichis e i risultâts. O podarês viodi la performance, savê se il Friûl al è rivât sul podi e, soredut, capî parcè che chest progjet al à fat e fasarà tant fevelâ di se.
No Good meets Passion nol è alc che si pues spiegâ fin sot, ma si à di vivilu. E cheste colaborazion e je une strente di man tra storie e presint, tra radio indipendente e salis di prove, tra une vôs che e à scjavaçât decenis e un grup che la sô strade le sta ancjemò fasint. Al è il Friûl che si môf, che al cambie e che nol à pôre di mostrâsi. ❚

L’EDITORIÂL / I taramots che no si viodin

Walter Tomada
“Mê mari e veve 5 agns. E ricuarde che tai dîs dopo il taramot si viveve ducj insiemi e si davin ducj une man un cul altri. E prove tenarece e displasè pe int che no je plui, ma ancje tante braùre pe fuarce dimostrade de int furlane in cheste disgracie. Mê mari si vise […] lei di plui +

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +