Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

La storie di Elisa: de citât ae mont di Lauc par meti su un agriturisim a “km 0”

Marta Vezzi

O sin tornâts tal comun di Lauc, cheste volte par cognossi di dongje la ativitât metude in pîts de zovine Elisa Cimolai. “A 16 agns – e conte Elisa – o jeri vignude in Cjargne par passâ lis vacancis estivis a Sauris. O soi lade a cjaminâ cuntune amie e o sin rivadis inte malghe ‘Casera Razzo’. O ai cognossût Tiziano Cimenti (il malgâr) e mi soi fermade alì. Dopo doi agns o soi vignude a vivi in Cjargne. Chest an a son dodis agns che o soi achì!
◆ La idee di vierzi cheste ativitât nus è nassude cuant che mê madone e veve in gjestion ‘Casera Razzo’, indulà che e vendeve formadis. Vie pal Invier e tignive viert dome i fins di setemane e spes intai dîs che il spaç al jere sierât la int nus vignive a cirî in cjase a Lauc. Par solit a rivavin cuant che o stavin mangjant e no nus plaseve trop cheste modalitât. Alore sul imprin nus è vignude la idee di vierzi un spaç di formadi achì a Lauc. Intant che o jerin daûr a pensâ su chest progjet, o vin decidût di butâsi e cussì o fat ancje l’agriturisim: o vin fat il licôf tal mês di Novembar dal 2023. Fint cumò o sin contents di cheste ativitât.
◆ Tal spaç si cjatin i formadis e robe insacade che o fasin nô e cualchi altri prodot di altris aziendis agriculis di chenti ator. Tal agriturisim il menù che o proponin al è sempliç e gjenuin e la plui part dai ingredients che o doprìn a son di produzion nestre. O fasin cjarsons, fricos, luianie fumade e v.i. e jo o soi la coghe.”
◆ Elisa e à dôs dipendentis fissis dut il timp dal an e une zovine che ur va a dâ une man cuant che e à plui int a mangjâ.
◆ La dipendente plui zovine si ocupe ancje di inzornâ lis pagjinis sui socials Facebook e Instagram: une maniere par contâ ce che al capite intal locâi di Lauc, in vie Capoluogo 85.
◆ “La prenotazion e je simpri conseade – e dîs Elisa – soredut di Invier, parcè che o ai une salute interne che e ten 19 personis al massim. Chest an la presince estive e je stade plui alte che no l’an passât e o vin vût ancje un grum di forescj (de Belgjiche, France, Austrie e Slovenie).”
◆ Elisa e à molât la citât par vignî a vivi in Cjargne e cuant che i domandi se e à dificoltâts pal fat di jessi a stâ in mont, mi fâs capî che no ‘nd è, se di no… no vivarès achì. Mi dîs “La uniche note stonade e je la burocrazie che nus compliche la vite e nus domande tant timp par stâi daûr. Prin o stavi a Fontanefrede ma no sint la mancjance de citât. No mi mancje il fat di vê ducj i servizis dongje, no sint la mancjance dal caos, anzit! Cuant che o voi a cjatâ i miei, mi ven l’ingôs dome a fâ la strade di rive jù… jo o stoi benon achì. O dîs simpri che la mê vocazion e jere a ca sù! No pues nancje pensâ di tornâ a vivi in citât!” ❚

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +