Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

La musiche come resistence al narcisisim de modernitât: Narci Scisma

Moira Pezzetta

Al è jessût il gnûf album dai Autostoppisti Del Magico Sentiero: “Narci Scisma – La Lobotomizzazione del Risveglio”. Publicât ai 13 di Dicembar dal 2024, l’album al ten dongje tredis tocs che a esplorin tematichis atuâls come la comunicazion, la tecnologjie e la identitât, frontant il narcisisim e la manipolazion mediatiche intun mont in crisi. Dut chest messedant free jazz e musiche eletroniche di avanvuardie.
◆ La musiche dai Autostoppisti Del Magico Sentiero le cognossìn za ben e tai agns no à mai molât di stupînus. Il progjet al nas tal 2018 di Fabrizio Citossi, fondadôr dal coletîf, e si inricjìs di colaboradôrs come Franco Polentarutti, Martin O’Loughlin e Marco Tomasin. Cun plui di sessante colaboradôrs, fra chescj jazziscj come Mirko Cisilino e Marco D’Orlando e artiscj come il cjantautôr Toni Bruna e il scritôr Andrea Balzola, il grup al cree un album che al font folk, jazz, eletroniche e poesie. La produzion, realizade in colaborazion cun Slou e Estensioni Jazz Club Diffuso par New Model Label, al è un mix di sonoritâts istintivis e improvisadis.
◆ Il grup al definìs la sô musiche come «folk sperimentâl improvisât», un collage che al riflet su la finte sigurece sociâl e sul narcisisim. Citossi al conte che l’album al è un invît a resisti aes sorestruturis che a sburtin l’individui viers un vueit di cussience, dulà che si domande: «Ma cemût mi soio ridusût?». Il disc al devente cussì une critiche ae societât de aparence e dal autocomplasiment, un «infier narcisistic» che al tocje temis di comunicazion e ipocrisie autoreferenziâls.
◆ Il coletîf, che si è evolût tal timp cjapant dentri musiciscj come Alessandro Seravalle e Stefano Tracanelli, al è stât influençât di artiscj come Bob Dylan, Lucio Dalla, John Coltrane, e altris, esplorant il blues, il jazz, il funk e la cjançon di autôr. La colaborazion cul discografic Govind Khurana e à viert gnovis oportunitâts, permetint al grup di rivâ a un public plui grant. Ogni conciert dal vîf pai Autostoppisti al è come un moment sacri di scambi emotîf, dulà che a mantegnin un leam diret cul public.
◆ L’album a pene jessût nol è dome une colezion di tocs, ma un manifest che al denunzie la fragjilitât de identitât intun mont simpri plui dominât dal narcisisim e de superficialitât.
◆ Il prin toc, White Cat Happening Revolution, al tache cuntun ritmi pulsant, che al met il scoltadôr devant di une domande esistenziâl. Il Peyote è una benzodiazepina naturale al puarte une fusion di melodiis e ritmis che a crein un sens di inzirli. Beat Vipassana al esplore il confin tra musiche e meditazion, infin Amisulpride Overdrive al trasmet une energjie vitâl potente.
Narcyswing a cottimo al è un manifest di autocomplasiment, criticant l’egoisim de societât moderne. Nuovo ordine provinciale al messede lis melodiis dissonantis e finis, cjapant dentri la essence di un mont in riviel. In Un purgatori di fibre otiche a metin dongje la tecnologjie e la spiritualitât, tant che Lettere a une acciaierie mai nate al riclame a disilusion e sperance.
Il Fentanyl allevia lo stress al esplore temis delicâts cuntune sensibilitât che e font poesie e pragmatisim, invezit La lobotomizzazione del risveglio, che il titul al è in part chel dal album, e riflet suntune realtât schizofreniche. Il delirio impostoci si presente come un berghel di alarmi e Ned Ludd VS I.A. al fronte il conflit tra tradizion e inovazion. Infin Blues immerso nell’iperico al è un omaç a sonoritâts classichis, cun blues e influencis modernis.
◆ “Narci Scisma – La Lobotomizzazione del Risveglio” al devente cussì une riflession su la epoche contemporanie, dulà che la musiche e je un strument di espression e resistence.
◆ Ancje la cuviertine dal album e je alc e ce. Si inspire di fat ae fotografie storiche di Lee Miller te vascje di bagn di Hitler, tornade a interpretâ di Luca A d’Agostino intune version “Situazioniste” che e cjape dentri il musicist Franco Polentarutti. Chest riclam visîf al simbolize in maniere perfete i temis dal disc: propagande, marketing e falsetât.
◆ Ce dî, il futûr dal grup al previôt come simpri progjets ambiziôs, come un gnûf album che al met dongje gjenars musicâi tant diviers fra di lôr (musiche di cjamare, eletroniche e poesiis dal Nûfcent), ma o spietìn fin al 2026 e intant o stin daûr dai gnûfs progjets cun tante passion. Lait su lis plateformis digjitâls par scoltâ e comprâ l’album, ma soredut no stait a pierdisi un lôr conciert. Restait inzornâts su lis pagjinis social di chest grup che si pues dîlu, a son un “Scisma”. ❚

Apontaments / Sport… che ti trai! in Vile

Redazion
L’autôr Francesco Tonizzo al dialoghe cul diretôr da ‘La Patrie dal Friûl’ Walter Tomada. Si viodin a Vile Manin di Passarian ai 21 di Novembar dal 2025 aes sîs sore sere. A intervegnin: MARIO ANZIL Vicepresident e Assessôr regjonâl ae culture e al sport; ANDREA MARCON President Regjonâl dal CONI; DANIELE PUNTEL President de “Associazion […] lei di plui +

La conference / 4 DI NOVEMBAR. MA NO DUCJ JU SPIETAVIN

Redazion
Grant sucès di public dal nestri incuintri par la conference di Ferruccio Tassin “4 DI NOVEMBAR. MA NO DUCJ JU SPIETAVIN. Dai fusilâts di Vilès ai predis mandâts in esili: storiis di un Friûl ocupât.” che si è tignude îr sere, ai 4 di Novembar te nestre sede di Vicolo Sillio 4 a Udin. lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +

Cungjò / Nus à lassâts Zorç Jus, un grant patriote furlan

Redazion
Chel di Zorç al è un non che in tancj no lu cognossin, parcé che al à simpri lavorât cidin a lis fondis de nestre Identitât, cuntune vision che e je ancjemó proietade al futûr. “Il gno desideri al è che dutis lis cuatri comunitâts furlanis, che a son il vêr nucli dal Friûl, a […] lei di plui +