Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

LA FABRICHE DAI… LIBRIS – CONTECURTE. Ninin

............

O sin in pocjis, aromai. Strachis passudis, disvuedadis, mortificadis. Ma no vinçudis, fintremai che si tignarìn strentis une cun chê altre, cjaminant cuintri aiar te montafin dal nestri dolôr. E ancjemò mancul disperadis: la sperance no le vin mai pierdude. A ‘nd vin simpri chel tichinin da pît dal cûr.
E je chê, che nus sburte a bacilâ par rivâ a savê, par cognossi la veretât, par metisi – alfin – la anime in pâs.
Cuant che o pensi a chel frut che no ai mai cognossût, mi imagjini i siei voi. No viôt altri che chei.
Voi che no viodaran mai musis sinceris ator di se, che no leiaran mai e mai altri la veretât. Al sarà par vie che no pues nancje insumiâmi une vite cence veretât, al sarà parcè che a son plui di trente agns che o scombat, che o berli, che o prei e che o implori.
E pensant ai voi di chel frut che no ai mai podût niçâ e che a forescj ur à dit mame, papà, none, nono, mi sovegnin lis peraulis dolcis di mê ave, che te sô lenghe cjalde di un paîs lontan mi cjantave “nane, nane tu ninin”. Mi torne sù la dolcece di chê man tai miei cjavei, la musiche di chês peraulis fofis e profumadis che mi passavin il tesaur de lenghe che si jerin puartâts tal cûr.
Ve ca, o soi rivade. Plaza de Mayo si slargje come simpri pegre e superbeose denant di nô. Come ogni joibe di agns in ca, o met sù il façolet blanc cul non di Patricia, mê brut, desaparecida tal Setembar dal 1977, pronte par parturî il so frut.
Tal puest dal non dal piçul, che no sai e forsi mai o savarai, o ai scrit “Ninin”.
di L’ANTESCÛR

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +