Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

TERITORIS – INTERNAZIONÂL. Plui fuarce aes rivendicazions indipendentistis

............

Ai 22 di Lui la Cort internazionâl di justizie e à dite che la declarazion di indipendence dal Cossovo no va cuintri de legalitât internazionâl. La sentence e je la rispueste al guvier di Belgrât che al veve domandât ae Cort di pronunciâsi su la legalitât de indipendence declarade in maniere unilaterâl dal Cossovo ai 17 di Fevrâr dal 2008.
I COMENTS_ Denant di cheste sentence lis reazions a son stadis une vore diviersis. Pes autoritâts serbis, dal moment che no si trate di un at vincolant, nol cambie nuie rispiet ae risoluzion ONU 1244 che e fevele dal Cossovo tant che di un teritori inmò sot de sovranitât serbe. Pal guvier di Pristina, vuidât dal prin ministri Hashim Thaçi, cheste sentence e da plui fuarce al Cossovo e e permetarà di cressi il numar dai stâts che lu ricognossin tant che sogjet indipendent.
La decision di Cort internazionâl di justizie, dut câs, e à un pês che al va plui innà dai rapuarts jenfri Belgrât e Pristina par vie che e rapresente un precedent no di pôc sul plan internazionâl. Prin di dut par chei teritoris che si cjatin bielzà intune situazion similâr a chê dal Cossovo, ven a dî une indipendence di fat, ma cence un ricognossiment internazionâl plan.
ALTRIS REALTÂTS câs, par esempli, de Ossezie meridionâl, de Abcasie e de Transnistrie. Cun di plui, il guvier bosgnac nol à platât la sô pôre che la decision de Cort e dedi un sburt ae indipendence de Republika Srpska, o sei la part serbe de Bosgne. La sentence, però, e je stade cjalade cuntune vore di interès ancje di chês comunitâts nazionâls che a vuelin deventâ indipendentis. Nol è un câs che ai prins di Avost, intant des Ghjurnate di Corti, i rapresentants dai partîts indipendentiscj de Corsiche, dal Paîs Basc, de Catalogne, de Sardegne e de Gnove Caledonie a vedin dite che aromai «la acetazion de ipotesi indipendentiste e je deventade realtât».
DIFICOLTÂTS CONTINUIS_ In Cossovo però la situazion e reste dificile. Cualchi zornade daspò de sentence de Cort internazionâl di justizie, la fuarce di polizie internazionâl e à comunicât che e passarà in man aes autoritâts cossovanis la protezion dai lûcs sacris serps in Cossovo. Une decision che la comunitât serbe e à cjapât une vore mâl a front de esperience di violence vivude intal 2004. Ai serps no i plâs nancje la intenzion dal guvier di Pristina di fâ sù gnovis struturis te part Nord di Mitrovica, di là dal flum Ibar, là che la popolazion e je a maiorance serbe e la uniche autoritât ricognossude e reste chê di Belgrât.
Carli Pup

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +