Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CURTIS E CHE SI TOCJIN. Incuintri cu lis Categoriis produtivis e i Sindacâts

............

Ancjemò une volte, daspò il prin di Lui dal an passât, il Comitât pe autonomie e il rilanç dal Friûl si è metût adun cu lis Associazions dai imprenditôrs dal Artesanât, de Confindustrie, dai Piçui industriâi, dai trê Sindacâts dai lavorents, par discuti e par inmaneâ un impuartant document pes Autoritâts locâls e pe Regjon, par fâ front ae situazion di crisi economiche e ocupazionâl simpri plui grivie che e sta invistint il Friûl.
Il document dal an passât al tignive cont, plui in gjenerâl, de dibisugne di tirâ fûr il Friûl de ombrene, par frontâ lis prospetivis di disvilup economic, sociâl e culturâl de nestre interie aree furlane, comprendudis lis infrastruturis stradâls e feroviariis. E tornant a dâ – a chest fin – centralitât al obietîf dal autoguvier dal Friûl, ae sô Comunitât des Provinciis furlanis, par pesâ di plui, sei viers Triest, sei viers Rome e Bruxelles.
Cheste volte, l’impegn dai autonomiscj, des Categoriis produtivis e dai Sindacâts, si è centrât plui sul caratar sistemic de crisi e su la sô vastitât che a stan dant jù su lis struturis produtivis tradizionâls dal Friûl e su lis condizions di lavôr, cetant plui in profonditât di ce che si sperave. Fin al pont di provocâ une sirocade, purtrop no momentanie, des condizions di svilup e di benstâ metûts adun in cheste ete de nestre int.
Di conseguence, cul impegn di ducj, e je vignude fûr la necessitât di meti in vore subit lis tantis oparis publichis za finanziadis e dome di apaltâ. Si fevele di 300 milions di euros (font ANCI) di lavôrs di meti subit in cantîr tes provinciis furlanis. A saressin un volan impuartant par tornâ a meti in moviment sei lis ativitâts produtivis, sei la ocupazion di lavorents.
Par otignî chest risultât, si à domandât aes Autoritâts proceduris plui lizeris pal afidament dai lavôrs, cun propuestis concretis par un intervent legjislatîf regjonâl. In particolâr, al è stât domandât – come che al è sucedût daspò il taramot dal 1976, par meti in vore une ricostruzion di presse – che il President de Regjon si cjapi su la schene, in vie ecezionâl, funzions straordenariis che a sigurin tempestivitât e coretece tal procès di realizazion des oparis publichis.
Il President de Zonte, i Partîts e i Grups consiliârs de Regjon a son stâs invistîts des propuestis e des domandis dal Comitât pe autonomie e il rilanç dal Friûl, des Associazions des impresis e dai Sindacâts dai lavorents. Fin cumò nol risulte che a vebin rispuindût. Lu fasarano, sì o no, tal interès dal Friûl e de sô int?
ARNALT BARACÊT

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +