Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Il panorame nol cambie

Dree Valcic

✽✽ O ai decidût di scrivi cheste note, cuant che ancjemò no si san i risultâts des elezions. Lu fâs no parcè che no sedi convint che la vitorie di une o di chê altre formazion, Fedriga o Moretuzzo,  no compuarti diferencis politichis sostanziâls intes sieltis dal guvier regjonâl, ma parcè che o crôt che il destin di un popul, e di chel furlan tal specific, al vadi di là dal moment contingjent e ancje des istituzions che, plui o mancul, lu rapresentin.
Chest vuelial dî no calcolâ trop impuartant che al sedi cemût che une zonte di centridiestre e une di centriçampe a pensin di frontâ i problemis enormis che in chest specific moment storic a aflizin cheste tiere? Lafè no!
✽✽ Dineâ il pericul ambientâl o calcolâlu tant che une emergjence temporanie e no invezit come un teme strategjic, frontâ il teme de imigrazion cence peâlu a chel de denatalitât, ignorâ il stât che e je vuê la nestre sanitât, une volte ai vertiçs de ecelence taliane: tancj a podaressin jessi i esemplis di puartâ par indicâ cualchi cuistion di frontâ daurman, dant rispuestis concretis che a tornin fiducie a la int.
✽✽ E varès di jessi cheste la disposizion e la pratiche che a son daûr di une Regjon a statût speciâl par cemût che le vin intindude fin a plui o mancul vincj agns indaûr, cuant che la motivazion condividude e jere chê di “fâ daurman e miôr” a pet di Rome, dal stât centrâl.
✽✽ Cheste motivazion si è pierdude intai meandris di Triest, intant che a tornin sù lis fantasimis de macroregjon, e il Triveneto al è pront a tornâ a comparî, ricuardantnus lis cuviertinis dai cuaders di scuele di cincuante agns indaûr.
✽✽ Duncje al è sacrisant che si continui a stâ daûr cu la massime atenzion critiche a chel che si decît, a cualis leçs, a cualis struturis che la Regjon e vûl puartâ indenant in chest gnûf mandât.
✽✽ Ma cence la cussience di cui che o sin, di dulà che o vignìn, insume, e di dulà che o volìn lâ, no sarìn nancje in stât di oponisi a cui che al calcole cheste tiere a Nordest dome un plastic par zuiâ di soldaduts, un camarin dulà che si tratin afârs, une vacje di molzi. ❚

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +