Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Fieste analcoliche a Tor di Zuin

Mara Piccoli

Une sfide nus ven intant di chest Istat dai organizadôrs de fieste “Perdon dal Tor” a Tor di Zuin che si davuelzarà dai 15 ai 17 di Avost: une fieste cence alcol!
Il prin sintiment al è di curiositât par une sfide coragjose. Sbaliât pensâ a un discors proibizionistic, cui che al vûl bevi a ogni cost al pues lâ di un altre bande cence problemis, la fieste e sarà dome divertiment, cence predicjis e discors. Par tornâ a cjapâ sù il gust di divertîsi, di scoltâ musiche e fâ fieste. O pûr aromai si vadial a une fieste dome par incjocâsi?
Tancj chei che a dubitin dal progjet par difarentis motivazions: une fieste cence alcol no varà zovins, cence alcol no si divertissisi, sbaliât improibî un prodot dal teritori invezit di fâlu cognossi e valorizâlu.
NUMARS IN CRESSITE_ Ma alore se la idee e je cussì sbaliade, parcè tai ultins agns ator pe Italie fiestis cence alcol a deventin simpri plui frecuentis? Pal passât a Mantue, a Levico, a Imer in Valsugane ai 2 di Jugn, a Parme ai 11 di Jugn, a Piombino ai 10 di Avost (dopo dut cumbinade cun musiche rock) e tantis altris plui o mancul publicizadis. Se la idee e fos stade negative no larès slargiantsi… Al covente a pôc che magari jenfri une sagre a sedin spazis e riunions sul abûs dal alcol e sul disasi dai zovins, se il comitât organizadôr nol à pensât a atrativis, oltri l’alcol, a la altece di une fieste…
VALORIZAZION DAI SAVÔRS_ Nol è cuntune fieste dal vin o de bire che si valorize il prodot di un teritori, come il vin furlan, ma tornant a lavorâ varietâts autoctonis, fasint prodots di cualitât par fâ capî il lavôr e la fadie che a son daûr di ogni butilie, la impuartance dal teritori (un merlot prodot sui Cuei Orientâi dal Friûl nol è compagnn di un prodot de zone di Lison-Pramaiôr o de zone de Grave), il gust di cirî profums e savôrs particolârs intune tace di vin.
La culture dal vin no je bevi vin dome par incjocâsi, par lâ a svantâsi di jessi stât cjoc aromai tantis voltis, come se si ves di bati un record mondiâl.
UN AUGURI_ La uniche pôre? Che i organizadôrs si sintin dibessoi, come pierlis raris, cjalâts come marzians, sconfits dome par no rivâ a coinvolzi il paîs dongje. Forsit alore sfrutant la globalizazion si podarès fâ un pat di amicizie e colaborazion cun fiestis plui lontanis come distance ma dongje come idee.
La fieste di Tor di Zuin e podarès sedi il prin anel di une cjadene cun altris “sagris cence alcol” ator pe Italie e pe Europe, parcè che une fieste doprade par gambiâ lis robis e je simpri un bon scomençâ.

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +