Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

WALTER TOMADA GNÛF DIRETÔR DA “LA PATRIE DAL FRIÛL”

............
Walter Tomada
Walter Tomada
Di chest mês il nestri mensîl al à un gnûf diretôr.
Si è concludût di fat l’impegn bienâl che Erika Adami si jere cjapade e che cun autorevolece impuartante e à puartât indevant intun moment di trasformazions profondis pal Friûl e la Regjon.
A sucedii al è stât clamât il gjornalist Walter Tomada, figure di inteletuâl ben cognossude intal mont de informazion e de culture furlane.
Dopo il diplome al liceu Marinelli, si è laureât in Letaris Modernis ae Universitât di Triest. Cumò al è docent ae ITCG pre Bepo Marchet di Glemone. Espert di didatiche pe lenghe furlane e in particolâr de formazion dai insegnants, al è stât ancje cjâf ufici stampe dal Comun di Udin cul sindic Cecot e al à curât la publicazion di tantis oparis storichis, in particolâr dedicadis al Tarcintin. Propit a Tarcint al à cjase e al è ancje conseîr comunâl.
Al è stât il prin a condusi un talk show televisîf dal dut in furlan suntune emitente locâl, e di agns al ten une rubriche bimensîl su la riviste Il Friuli. Di resinte al è ancje colaboradôr dal Messaggero Veneto intal setôr Culture.
«A Erika i va dut il nestri agrât – al à dit Andree Valcic, president de Clape di Culture Patrie dal Friûl editore dal nestri mensîl, la uniche publicazion scrite dal dut in furlan- che e à savût slargjâ il public di letôrs e fâ dal gjornâl un pont di riferiment pes bataiis ambientalistis resintis in Friûl».
«Cun Walter– al è lât indevant Valcic– za o vin un rapuart lunc di spirt autonomist comun e cun lui o sin sigûrs che o assistarìn a un altri procès di integrazion tra i contignûts storics de riviste e la realtât di cumò. Sot de sô direzion a vignaran sù ducj chei aspiets che cun simpri plui grande fuarce e intensitât a metin dongje la societât furlane, sotlineant la voie di riscat in timps dal sigûr no facii pal Friûl dut”.

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +