Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CULTURE – CONTECURTE. «Nûf di Otubar»

............

di Raffaele Serafini
O crodevi che la piês robe che e podeve capitâmi e fos ce che al è sucedût a Marieto, chel che al è colât dal cjariesâr grant e al è restât paralizât. Puaret… al bateve dome lis ceis. O sin lâts a cjatâlu, ancje cu la mestre e cul plevan. Ma ogni volte al discocolave i voi e al tacave a vaî, cussì vin fermât di lâ.
Prime di Marieto, o crodevi che il piês che al podeve capitâmi al fos sedi lassât di Irme, ma a son bielzà trê agns che lu à fat e sì e no che mi visi di jê, cuant che la viôt a Messe Grande.
Il fat al è che jo no rivi a vê pôre di murî.
None Catine e à cirût di sclarîmal, une volte, ma la mame i à dit di dut!
– Al ge lo dirè cuant c’al sarà pi grant! – i à businât.
Ma jo, un tichinin o vevi za capît: e veve voie di dîmi che jo no pues murî, nancje di fan!
Cumò no sai se e je vere, ma o soi sigûr di jessi diferent di chei altris fantacins.
A tredis agns o soi sbrissât jù tal straplomp daûr di cjase e a rodolons o soi lât a finîle fin di sot la mont. Mi jerin restadis intor dome lis mudantis.
A sedis agns, par zuiâ, mi soi butât inte aghe dal lât, la gnot dal ultin dal an, e o soi saltât fûr doi dîs dopo.
A disesiet o soi lât sot la Flavia di Don Erminio; trê dîs dopo sot de coriere des cinc.
Doi mês indaûr, intant che o tornavi dal borc di sore, vignint jù a manete, o ai cjapât in plen la scrove dai Monticoli e le ai copade. La Lambreta e jere a tocs, di no cognossile, e jo o soi scjampât vie di corse, ma ancje chest colp no mi soi fat nuie.
Dome usgnot o ai capît ce che al pues jessi piês che murî.
O cjaminavi a dut sglavin sul rivâl dal lât gnûf, cjalant la aghe che e balave tal scûr. In chel, dal Toc, su adalt, o ai sintût dut un sdrumâ e fracassâ.
Un slac, o ai pensât prin che la mont interie mi colàs intor.

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +