Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

La vôs blancje di Giulia Daici tal so gnûf album

Moira Pezzetta

A  distance di plui di siet agns dal so ultin lavôr, che al jere stât Tal cîl des Acuilis, Giulia Daici e à publicât il so gnûf disc: Ancora Bianca.
◆ «…come nêf o ven jù ancjemò blancje sore dal pantan…» chest lavôr al à voie di jessi, come che e conte Giulia, «un auguri che jo stesse o fâs ae mê anime, ven a stâi che e resti simpri “pure” a dispiet di dut il “pantan” che o pues cjatâ».
◆ Il disc, che al cjape dentri dîs tocs par talian componûts tra il 2012 e il 2016, al è stât presentât in conciert juste prin de crisi dal Covid tal paîs di Giulia, Dartigne. Cheste presentazion e je stade une fieste plene di musiche, danze e emozion, dulà che «il public al veve i voi lustris e jo o soi tornade a cjase pardabon cul cûr plen di gjonde!».
◆ Intal disc, produsût dal om Simone Rizzi, a àn sunât ancje Paolo Muscovi, ae baterie, e Aldo Daici, il papà di Giulia, al flicorno baritono. Lis cjançons autobiografichis a lassin spazi a dialics profonts cun se stesse, ai ricuarts di cui che nol è plui (come i amîs a cuatri çatis), a moments particolârs di catarsi, ae ricercje e ae necessitât de preiere e al so jessi deventade mame.
◆ Nancje fâlu a pueste, a Fevrâr Giulia e à zirât il video di Respirare (in fondo è semplice), seste cjançon dal disc. Il video al somee presagjî ce che al sarès sucedût pôc dopo, cu la pandemie. «Vôs, anime e cuarp che si fondin insiemi e si sintin part dal dut. A cjatin in ogni moment de lôr esistence la fuarce e la capacitât di “respirâ”, ancje cuant lis circostancis a somein dineâ ancje la facoltât dal respîr (no tant sul plan fisic ma su chel spirituâl)». Il video al è stât publicat ai 4 di Mai cul auguri che si puedi pardabon di chi indenant tornâ a “respirâ” ad implen.
◆ Stait daûr a Giulia Daici su lis plateformis social, come Facebook e Youtube, par scuvierzi insiemi a jê altris cjançons, videos e ducj i siei progjets.
Ancora Bianca si cjate tai negoziis digjitâi principâi, su www.giuliadaici.com e tal cd fisic.  ❚

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +