Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

SPECIÂL – «Pimp my Ride» ae furlane in Europe

............

Giosuè Rossi, di Darte, si è indotorât in Jurisprundence a Udin. Al davuelç la pratiche di avocat e cun di plui al colabore e al scrîf par diviersis rivistis di motôrs organizant ancje conferencis e manifestazions pe sigurece stradâl (viôt ancje il so articul a pagjine 10 di chest numar, ndr). Tal 2008 al à inviade une denuncie ae Comission europeane par risolvi i problemis dal marcjât des personalizazions sui veicui.
Ce isal il tuning e parcè in Italie aial tancj problemis?
Personalizâ un veicul al significhe modificânt cualchi part, come che e dîs la peraule stesse, par rindilu unic, personâl.
Cemût ise la situazion ta chei altris paîs de Union europeane?
Baste passâ il confin cu la Austrie o lâ a Lignan e cjalâ lis machinis targadis todescjis par rindisi cont di cemût che chest marcjât al sedi liberalizât in Europe. In Italie un veicul (machine o moto) nol pues jessi modificât e chest al fâs un dam al Friûl, parcè che lis nestris aziendis no puedin impuartâ chescj prodots de Austrie.
Ma elaborâ un mieç di traspuart (moto o machine) no comprometial la sigurece?
I veicui a son realizâts cuntun set-up di compromès tra confort, sicurece e presit. Istalâ rovedis o frens plui grancj che a incressi la tignude di strade, o rovedis plui piçulis vie pal Invier, nol pues che miorâ la sigurece dal veicul.
In ce consistial il ricors?
Il ricors a la Comission europeane al è un imprest che i citadins a àn par comunicâ a lis Istituzions europeanis che il propri stât nol rispiete il dirit comunitari. Ta chest câs la Italie e viole il principi di libare circolazion des marcjanziis parcè che un prodot austriac (par esempli un implant frenant) nol pues jessi istalât suntun veicul talian.
A ce pont isal il ricors: la Europe aie dât cualchi rispuete?
Al è un an che o colabori cul responsabil legâl de Comission. La Europe e à interogât za 2 voltis il Ministeri dai Traspuarts e cumò o sin daûr a cjapâ sù lis provis par puartâ il câs devant de Cort di Justizie.
Christian Romanini

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +