Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Promoturismo FVG cumò si invente ancje la bandiere

Dree Valcic

✽✽ “Mostra con orgoglio la tua appartenenza al Friuli Venezia Giulia con questa bandiera di alta qualità! Realizzata in 100% poliestere, resistente e leggera, presenta una stampa in sublimazione dai colori intensi e duraturi. Il design blu con la scritta IO SONO FRIULI VENEZIA GIULIA la rende perfetta per eventi, manifestazioni o per decorare spazi interni ed esterni. Aggiungila subito al carrello e porta in alto il tuo orgoglio friulano!” Al è ancje il pont di esclamazion par dâ plui fuarce identitarie al messaç publicitari che al compagne la vendite di une bandiere che e discancele la acuile patriarcjâl cu la scrite e un biel tricolôr dongje.
✽✽ Al è dificil capî se li di Promoturismo, ideadôrs e vendidôrs di cheste “robe”, a sedin mats di cjadene o se ancje cheste furbarie e sedi part di un plan plui fin pensât par disviâ e metût adun di pueste par confondi imagjins e contignûts.
✽✽ “Giudicata perfetta per eventi, manifestazioni”: imagjinaitsi i corteus cui vessii che a svintulin e i partecipants che a berlin a vôs plene “Io sono Friuli Venezia Giulia!” cun cualchi vôs disarmoniche che e dîs “Ma con il trattino”.
✽✽ Lu vevin za scrit timp indaûr e al è daûr a capitâ in maniere puntuâl: denant de presince simpri plui grande de bandiere furlane in ocasion di events sportîfs, incuintris, ricorencis, la Regjon e pare il colp obleant la presince di chest logo e dal simbul regjonâl, la famose gjaline romane che e parone su Aquilee, dapardut.
✽✽ Par rivâ a chest, si slargjin intervignint in ogni setôr comerciâl, in ogni manifestazion publiche: des maiutis e felpis aes monturis dal Udin, des pomis e formadis ai concierts, aes pagjinadis di publicitât. Chel che si pues bolâ cuntune marche, al ven bolât: prossim obietîf a saran lis mudantis. No stait a ridi: vuê al ven za fûr sui prodots di une aziende locâl innomenade tal setôr dal vistiari. Cuant che si esagjere, dut câs, si à indaûr l’efiet contrari, cuant che si oblee, a pene de cancelazion dai contribûts regjonâi, si stice la repulsion. Intai ultins timps, di fat, a son cressûts in sens paralêl i esemplis di resistence a chel logo tant falât e ofensîf pes cualitâts e ecelencis furlanis.
✽✽ E che ae fin a Friuli Doc no sedi stade la presince di Promoturismo, nol è un mâl che nol sedi un ben. ❚

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +