Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Il belanç stagjonâl di Maman, la prime trasmission par fruts dute par furlan

............

Vinars ai 10 di Jugn aes 17.45 e je state le ultime pontade di Maman! le prime trasmission televisive par fruts dute in marilenghe curade e realizade de ARLeF (la Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane) in colaborazion cun Telefriuli.

Ogni pontade e je dividude in diviersis rubrichis: e scomence simpri cognossint – dentri o fûr de cjasute di Daria Miani (la presentadore) e dal so gjatut Vigji – ospits diferents, ven a stâi cjantants, atôrs, scritôrs, cogos, mâcs, gjornaliscj, musiciscj e tancj altris personaçs dal Friûl. Dopo, un daûr chel altri: il zûc pai frutins a cjase, tirât fûr dal gjornalut Alc&Cè, i cartons animâts di Omenuts dulà che i pipinots a vivin esperiencis straordenariis fevelant par furlan, la rubriche 99 Peraulis par imparâ peraulis in diviersis lenghis, e un mût di dî o un proverbi. Cun di plui, si puedin scoltâ diviersis storiis tal cjanton A ogni frut il so librut e une volte al mês e je ancje la rubriche di Mastercogo, par imparâ a cusinâ tantis robutis buinis. Tal cjanton de pueste eletroniche, invezit, si puedin viodi videos dulà che ducj i fruts che a vuelin a puedin recitâ contis, filastrocjis o barzaletis in lenghe furlane e vignî fûr in television. Par finî, tal cjanton Cressi cun plui lenghis, si puedin viodi curtis intervistis che a promovin il plurilinguisim te infanzie.

Par organizâ ce fâ in ogni pontade. Daria si cjatave prime cun ogni invidât te sede Arlef par pensâ insiemi l’argoment di tratâ; po dopo, a cjase, e butave jù i dialics, ideant simpri argoments gnûfs e si confrontave cul grup di lavôr de Arlef: il regjist di Telefriuli Luca Fornasiero, Priscilla De Agostini e Linda Picco che si ocupin de supervision linguistiche e dal coordenament dal progjet.
Al è stât ancje util par Daria, tant che mestre de scuele de infanzie, mostrâ lis pontadis ai siei arlêfs e osservâ cun atenzion cuâi che a jerin i argoments o i temis che ur plasevin di plui o che ju fasevin plui divertî. Cun di plui, nus à dite che no à podût fâ di mancul di cjapâ ispirazion dal program che e à simpri seguît cun tante amirazion, di piçule insù, ven a stâi L’Albero Azzurro, e altris format che si cjatin in rêt, e che e je stade contentone de libertât di impostâ pontadis e ideis su la fonde ancje des sôs passions.
Cheste edizion e je une vore plasude a la int e ai fruts, la int e ferme Daria pe strade, i fruts le cognossin e si visin di jê: e no sal spietave propit! Cun di plui, di Zenâr fin cumò, a son rivadis a passe 11.000 lis visualizazions su Youtube, cun numars che a incressin di setemane in setemane: al è dal sigûr un grant segnâl che il program al à plasût, e chest lu confermin ancje i dâts de emitente televisive.
Le seconde edizion che e partirà cul gnûf an scolastic varaie cualchi novitât in plui? La ARLef e dut il staff de redazion a son daûr a pensâ a une gnove stagjon ma… no nus anticipin nuie, clâr! Par cumò a invidin ducj i fruts a viodi lis replichis su Telefriuli, che a laran in onde vie pal Istât e a ricuardin di mandâ ae redazion (maman@tvstar.con) un lôr filmât dut par furlan par viodisi in onde cu la gnove edizion.

di Sara Palluello

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +