Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

IL SIVILOT. Peraulis e recipis

............

A SON DÔS PERAULIS CHE MI VAN FÛR DAI VOI: la prime e je “teritori”, la seconde “Friûlvignesiejulie”. Se o stais atents, a vegnin dopradis a machinete soredut tai giornai e ancjemò plui te radio e television. Al somee che no si puedi scrivi un articul o contâ alc cence che a saltedin fûr, cuasit che si fos obleâts a doprâlis par ordin di cualchidun. E forsit al è propit cussì, ancje se di resint un conseîr regionâl triestin al à presentât une interogazivon parcè che, seont lui, a nivel talian si dopre masse la peraule Friûl par descrivi la Regjon che si clame invezit Friul-Vignesie Julie.
O vês capît duncje che si scuen rinfuarçâ il concet, e se al convente rimpinâsi sù pai veris, si scuen butâ la frasute tal contest.
Ma a son ancje lis cuintrindicazions: se al sucêt alc a Triest o li dongje, se il protagonist a è nassût a Barcola e Longera al è triestin e vonde. Dal rest vêso mai viodude une bandiere de Regjon svintulâ suntun palaç, une scuele, un ufici dal Comun julian?
Se po dopo, une volte doprâts ducj i vocabui tant che “isontin”, “pordenonês”, “udinês”, “bisiac”, “sloven”, no i reste plui nuie, si rive a “teritori”.
Un tormenton che nol finìs plui.
Intant cun chê scuse l’agjetîf furlan si dopre simpri di mancul e soredut al somee che al rivuardi dome cui che al è te provincie di Udin.
Lait a lei cun cheste atenzion i cuotidians, lis pagjinis sportivis a son il massim, e si nacuarzarês trop che e va indevant cheste solfe.
Dut al fâs brût par discognossi i furlans, ma nissun al è obleât a compuartâsi cussì.
Insumis nomenâ “Friul-Vignesie Julie” ogni dôs peraulis no lu à ordenât il miedi. ■
L’OM DI BURI

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +