Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

TUTELE. Ducj, o cuasit, cidins sui dirits linguistics

............

La visite dal president de republiche Giorgio Napolitano e à marcât trop indaûr che e je inmò la nestre classe politiche a proposit di tutele dai dirits linguistics. E je stade la visite sui temis de resistence e de inovazion: a Udin pe universitât e pe vision dal film Carnia1944; a Faedis par ricuardâ Porzûs; a Dieç pe mostre dal comitât di Sant Florian; a Glemone pal aniversari dal Taramot; a Cjargnà pe visite al templi de vitimis des vueris; a Pordenon cun visite smiezade par vie de emergjence dal taramot in Emilie.
Ma in cont di dirits linguistics nissun sorestant al à olsât fâ peraule. Dome un incuintri cu lis associazions slovenis a Vençon; un apel dal president de Provincie di Udin Pietro Fontanini pe introduzion dal furlan in Rai e la buine volontât di Cristiano Shaurli, sindic PD dal Comun di Faedis, che al à consegnade une letare dal Comitât 482 al President par che si fâsi garant de Costituzion che al articul 6 e tutele lis minorancis linguistichis de Republiche.
Pal rest, ducj cidins. E intant Radio Onde Furlane si cjate a scugnî mandâ a cjase un gjornalist parcè che no rive plui a stâ dentri tes spesis, par fâ un servizi public che nissun altri al fâs, cun passe il 70% des trasmissions realizadis par furlan.
E je vere: e je la crisi. Ma no produsie economie ancje la Cooperative di Informazion Furlane che e da un stipendi a 7 di lôr, cence contâ l’indot fat di produzions musicâls, leterariis e di progjets tes scuelis?
Forsit la Republiche ise fondade su lavôrs di serie A e lavôrs di serie B? ■
Redazion

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +