Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

FURLANS, DIGJITAIT FURLAN – LICÔF. Gjestî la reputazion

Giorgio Jannis
La rêt ti judiche…

Aromai lu vin capît: la rêt Internet e je une robe cjalde. e unìs dal sigûr tra di lôr milions di computers, ma al è facil capî cemût che chestis machinis fredis no vedin po tant di contâsi. Chei invezit ce che a fevelin cence fermâsi o sin nô umans, di simpri. A planc lis rêts relazionâls a àn vude visibilitât publiche, cumò al esist il web sociâl, e lis conversazions si instrecin cence padin. Ducj a puedin lei e partecipâ al dialic public dai amîs e cognossintis, o replicâ ae aziende o ae aministrazion publiche che e prepare sul web il discors di se.
Insiemi cu la nestre peraule e ven sù ancje la nestre identitât, il mût che o sin percepîts e judicâts.
Di conseguence, o viodìn vignî sù i valôrs umans colegâts al fâ comunicatîf dai individuis o dai grups sociâi: lis tematichis relativis ae fiducie (par esempli il credit che o sin disponûts a concedi aes testadis gjornalistichis presintis in Rêt) o la innomine che ognidun di nô al pues svantâ dentri des centis sociâls di partecipazion e duncje di apartignince.
SOGJETS INFLUENTS_ La “Reputation” o “Innomine” in particolâr e je intai ultins timps un argoment tant tratât sul web, sedi su lis sferis di influence ample di cierts leaders di opinion o di ciertis fonts informativis, sedi in tiermins plui leâts a strent al concet di credibilitât, vâl a dî cemût che o sin judicâts intal nestri dî personâl. La innomine e podarès jessi capide tant che une sorte di rapresentazion de nestre identitât digjitâl (e no dome; la distinzion tra mont reâl e online e je daûr a pierdi simpri plui significât) che e devente pussibil misurâ e valutâ.
Se lis nestris segnalazions publicadis sui blog, su Twitter o su Facebook a vegnin preseadis, comentadis e ricjapadis di tancj, salacor o sin “influents”, e vuê a esistin servizis web in stât di misurâ la entitât de nestre innomine, segnant la influence che lis nestris peraulis a àn vût sul network sociâl. Si trate di struments online che a van dal sempliç mostrâ i lûcs dulà che plui o sin a stâ (tant che 123people, Naymz, Sociâl Mention, o lis aromai vecjis e passadis “classifichis” dai blog plui famôs) fin a servizis plui complicâts, come par esempli Klout, che al smire a fissâ il grât di coinvolziment e di credit che o vin savût vuadagnâsi sul web sociâl.
SINGUI E AZIENDIS_ Chel de innomine nol è un discors che al rivuarde dome i individuis singui. Se fin a îr une aziende e consultave une agjenzie web par otignî une miôr visibilitât sui motôrs di ricercje (par inglês, SEO: Search Engine Optimization), cumò si à capît cemût che e sedi cetant impuartant vê une buine innomine de proprie marcje, e propri la brand reputation e je l’argoment cjalt che ducj a son daûr a fevelâ, cirint di jessi autorevui o di vuadagnâ autorevolece. Parcè che pierdi la muse, intal mont fisic tant che in chel digjitâl, al è il berdei piês par cui che al vûl jessi crodibil.
Giorgio Jannis

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +