Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

VIERZIDURE – Spietant l’Event

............

Une biele rispueste di popul: tante e je la int che e je seneose di jentrâ te storie. La campagne di adesion pe leture de Bibie par furlan e je partide in maniere positive e si è za a bon pont. Al reste inmò cualchi puest a disposizion par jentrâ te storie, grazie a chest event unic.
Par rimarcâ ancjemò di plui la atenzion su la iniziative e sul puest sede de leture continue, a son stadis pensadis 2 seradis “colaterâls” al event di Avrîl.
DÔS CONFERENCIS_ Il prin incuintri, curât de Associazion Culturâl Glesie Furlane, si è davuelt joibe ai 3 di Març aes 20.30 li de Glesie de Puritât (Udin, dongje dal Domo) e al jere “La Bibie par un Popul”, li che a son intervignûts i protagoniscj de preparazion e de aprovazion dal test voltât:
• bonsignôr Duilio Corgnali, tal 1977 vicjari episcopâl pe culture de Arcidiocesi di Udin e coordenadôr de Comission interdiocesane dai bibliscj e teolics pe preparazion de Bibie. Al è stât il protagonist dal ricognossiment uficiâl;
• pre Romano Michelotti e pre Antonio Cappellari, components de comission e amîs personâi dal tradutôr Pre Antonio Bellina.
Chel altri incuintri, “Un Popul cu la sô Bibie”, par cure dal diretôr artistic dal event, Federico Rossi, al è previodût par joibe ai 17 di Març aes 20.30, simpri li de Glesie de Puritât, e al varà come argoment la impuartance de dimension antropologjiche e de identitât culturâl tal orizont universalistic de Bibie. A intervignaran:
• Monsignôr Rinaldo Fabris, docent di esegesi bibliche e President de Associazion Bibliche Taliane;
• Prof. Franco Fabbro, neuropsicolic e docent di neuropsichiatrie infantîl ae Universitât dal Friûl.
L’INCUINTRI CUL ARCIVESCUL_ Infin, al è previodût par sabide ai 26 di Març aes 15.30 te Catedrâl di Udin, l’incuintri spirituâl cul Arcivescul di Udin, Mons. Andrea Bruno Mazzocato, e i letôrs-volontaris. E sarà la ocasion par ringraziâju de lôr disponibilitât e sotliniâ la impuartance de lôr azion a servizi de proclamazion de peraule di Diu.
Redazion

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +