Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CULTURE – Musiche di int uniche

............

Musiche di gente unica-Musiche di int uniche al è un progjet inmaneât de Associazion Culturâl ReddArmy cul contribût dal Servizi Identitât Linguistiche de Regjon e in colaborazion cul Comun di Udin. Tal specific si trate di une iniziative che si compon di trê azions: un workshop/taule taronde cun trê esponents de atuâl sene musicâl furlane (Gigi Maieron, Leo Virgili, Dek Ill Ceesa), doi concierts (il stes Maieron e il feroç trio rock dai Pantan) e un concors viert a grups e musiciscj cu la pussibilitât, pal vincidôr, di sunâ inte suaze di un conciert di Arbe Garbe e Carnicats. Ma par sclarîsi mior rispiet a obietifs e vivarositat di Musiche Uniche o vin scambiat cuatri peraulis cun Fulvio Romanin, fondator di ReddArmy, scritor e musicist.
Cuale ise stade la premesse o il spirt che us a puartâts a creâ cheste manifestazion? E cuâi sono i obietîfs che si jeris metûts?
«Cheste manifestazion e nas par inserîsi intun contest za fuart, chel che al à viodût Musiche Furlane Fuarte e Suns intivâ la musiche par furlan, e zontâsi intun circul virtuôs za presint sul teritori. Come Reddarmy o nassin di une cueste di Radio Onde Furlane, e o vin trê vincidôrs dal Premi Friûl (Reddkaa, Dek Ill Ceesa, Dj Tubet) tal nestri roster. Nus è someat just tornâ a dâ a chê culture che tant nus à dât».
Il nom che o vês sielt al puarte inevitabilmentri al vecjo slogan peât ae Regjon: parcè Musiche Uniche?
«O volevin dâ un segnâl di continuitât e di colegament al preesistent, nus è someat impuartant valorizâ la unicitât e lis peculiaritâts de nestre culture».
Cuale ise, secont te, la atuâl condizion de musiche furlane a nivel di sene, grups, atenzion di bande de stampe e dai adets ai lavôrs?
«Buine ma no otime. Si sint un pêl inmò di complès di inferioritât, di ‘musiche par dialet’». Ma la musiche furlane – come dute la culture – e à dimostrât di podâ lâ a cjâf alt no dome in Italie ma par dut il mont; par vê pôre dal judizi di un public talian, o vin trascurât un public forest: mâl; se no pensarìn fûr dai confins, no deventarìn mai lenghe fuarte».
Cuâl pensistu che al podarè jessi il contribût di Musiche Uniche a pro di cheste sene?
«Incressi il volan di interès e di credibilitât dai progjets culturâi linguistics soredut intun public zovin, e creâ un laboratori ‘permanent’ su Internet dulà tignî vîf e fuart il patrimoni creatîf furlan in divignî.»
E proprit a proposit di Internet o segnalìn il sît de otime ReddArmy, www.reddarmy.com, e chel dal progjet www.musicheuniche.eu, dulà che si pues discjamâ il bant par partecipâ ae iniziative.
Mojra Bearzot

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +