Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

NO PAR FURLAN, MA BOGNS. Xavi Sarrià, musiche e peraulis “cu la sperance tra i dincj”

............

Xavi Sarrià, Amb l’esperança entre les dents, Propaganda pel Fet, 2017
Cu la sperance tra i dincj e cu la musiche e lis peraulis che a tocjin lis orelis, il cûr e il cerviel. Dopo tancj agns cu la band dai Obrint Pas, il cjantant e ghitarist Xavi Sarrià al à inviât za di un pôc di timp une cariere tant che solist, che e va in paralêl cun chê di scritôr e di autôr di contis.
Juste te Sierade dal 2017 cheste ativitât si à concretizade cu la realizazion di “Amb l’esperança entre les dents”, il so prin album a so non.
E je une racuelte di tredis cjançons là che si pues preseâ in chel istès tescj di sostance, fondis rock, folk e reggae e melodiis semplicis e diretis.
Pai argoments frontâts e pal implant musicâl si rive a cognossi cun facilitât i leams jenfri chest repertori e chel de sô band di divignince, là che par sigûr la personalitât di Xarrià e veve un rûl fondamentâl.
Un biel esempli di cjançon di autôr moderne e in evoluzion. ❚
Marco Stolfo

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +