Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

I premiâts dal concors in lenghe furlane

............

Vôs de Basse”, buinis gnovis pe produzion leterarie par furlan

E je stade pardabon une serade di gale chê che si è tignude a San Zorç di Noiâr ai 31 di Zenâr, cuant che la jurie dal concors leterari in lenghe furlane “Vôs de Basse” e à pandût i nons dai vincidôrs di cheste prime edizion, inmaneade dal sportel associât pe lenghe furlane dai Comuns di Cjarlins, Gonârs, Muçane, Porpêt, Prissinins e San Zorç di Noiâr, cul patrocini de Societât Filologjiche Furlane, de Cooperative Informazion Furlane e de sezion di San Zorç di Noiâr de Universitât de Tierce Etât “Paolo Naliato”. La idee di fonde e jere chê di stiçâ la produzion scrite in lenghe furlane, ricuardant tal stes timp cualchidune jenfri lis figuris che a àn insiorât il panorame culturâl de Basse Furlane.

Dai 49 lavôrs rivâts, la jurie (Maria Fanin, poetesse di San Zorç, Adina Ruffini, pe Filologjiche, Carli Pup e Pauli Cantarut, par Radio Onde Furlane, Vigji Dal Piçul, pe Ute di San Zorç e Emanuela Paro, pes scuelis) e à preseât la origjinalitât e la ricercje lessicâl, massime te sezion students, li che i fruts, par altri, a son stâts plui atents dai grancj tal rispietâ lis regulis dal bant. Tai componiments poetics a son saltadis fûr metaforis e imagjins di gjavâsi il cjapiel, che une lôr trasposizion par talian, a dîle dute, no rindeve justizie ai sunôrs e ae cadence furlane. Ma ancje la narative e à dât lis sôs bielis sensazions, par vie de paronance linguistiche e pe abilitât di scriture, ma soredut pe sperimentazion, ancje tai curts teatrâi. Une pecje, e va dit, e je che ancjemò masse pocje int e je buine di scrivi intun furlan coret, daûr des regulis uficiâls, aben che in plui di cualchi lavôr si à notât une atenzion e un control de grafie.

Te sezion students, il prin premi al è lât a Rossella Dosso dal liceu classic “Dante Alighieri” di Gurize, intant che la classe II A de scuele secondarie di prin grât “Italo Svevo” di Vildivar si è classificade al secont e tierç puest. La sezion poesie e je stade vinçude di Giacomina De Michieli, secont premi a Egle Taverna e tierç a Checo Tam. Gianluca Franco al à fat man basse dal prin premi te sezion narative, intant che Raffaele Serafini e Alessandro Di Pauli i son vignûts daûr al secont e tierç puest. Dongje des publicazions omaç e dai atestâts di partecipazion, i vincidôrs à an ricevût tant che premi un bon di spindi ae librarie Friuli di Udin.

di Serena Fogolini

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +