Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

COMUN DI UDIN. Stefano Salmè

............

Stefano Salmè
Stefano Salmè

Salmè Sindaco-Udine agli udinesi e Io amo Udine
«Un referendum par domandâ plui autonomie»
Stefano Salmè, 49 agns, al vîf a Padier. Resonîr, al à dât ducj i esams de facoltât dal cors universitari di Storie. Al à scrit il libri “Una certa idea di Udine” e al è stât elet tal 1995 conseîr comunâl. Tai siei impegns politics ancje chel di segretari nazionâl dal moviment politic Fiamma Nazionale. Si presente a Udin cu lis listis: Salmè Sindaco-Udine agli udinesi e Io amo Udine.

1. «Udin e à di recuperâ une centralitât politiche, economiche e culturâl tant a nivel regjonâl che nazionâl. Udin e je dal sigûr la capitâl dal Friûl, intindût tant che regjon storiche, cu lis sôs particolaritâts storichis, culturâls e linguistichis».

2. «La nestre citât e je stade il motôr dal progrès economic e sociâl de regjon. Udin, di buteghe dal Friûl si è trasformade in une grande farie di servizi pal teritori: dal ospedâl, purtrop in declin, ae Universitât».

3. «La Regjon Friûl-Vignesie Julie e je nassude su di un pat no scrit: il Friûl al acetave il cjâf lûc a Triest, ma i presidents a vevin di jessi furlans. Il pat si è rot e par zonte la burocrazie regjonâl e penalize Udin e il Friûl. Se o deventi sindic, prime o modifichi il Statût comunâl par vê i referendums consultîfs e po o ‘nt fâs un par domandâ plui autonomie di Triest, intindude tant che Regjon. O domandarìn competencis e di mantignî in citât il 90% des compartecipazions aes tassis».

4. «La lenghe di un popul e je il so Dna. La globalizazion e riscje di copâ dutis lis identitâts. Par chest, chei che i tegnin ae identitât e varessin di aleâsi, no di fâsi vuere. Dut câs, se o sarai sindic la tutele dal furlan e dal udinês e sarà une prioritât».

5. «Il nestri al è un program metût adun scoltant i udinês: bonus di natalitât pal prin e pal secont fi di 10 mil euros e bonus dignitât par invalits civîi e par chei che a àn la pension sociâl fintremai a puartâle a 600 euro. Chescj bonus si podaran spindi dome cu la “Carta acquisti Udine” e dome tal piçul cumierç citadin».

di Antonella Lanfrit

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +