Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

COMUN DI UDIN. Enrico Bertossi

............

Enrico Bertossi
Enrico Bertossi

Prima Udine e Friuli Futuro
«Pês ae citât cuntun confront fuart cul Guvier regjonâl»

Enrico Bertossi, 58 agns, udinês, imprenditôr, al à scomençât a coltivâ la passion politiche ancjemò tal 1977, iscrivintsi ae Dc. Indotorât in Jurisprudence, al è jentrât pe prime volte in Zonte comunâl a Udin tal 1985. Al è stât vicesindic cun Pietro Zanfagnini. Bielzà president de Cjamare di Cumierç, dal 2003 al 2008 al è stât assessôr regjonâl aes Ativitâts produtivis te zonte di Riccardo Illy.  Si presente cun: Prima Udine e Friuli Futuro.

1. «La nestre citât e tornarà a jessi capitâl dal Friûl cui fats, no cu lis peraulis. Se si à la idee che a Triest e in altris citâts la cualitât de vite e sedi miôr, chest al è par vie che tai ultins agns no si à lavorât tant che cheste citât e meretave. O intint di aministrâ la citât come che al fasarès un bon pari di famee».

2. «Prima Udine e fevele a ducj i citadins: a chei che a son braurôs de lôr citât, che a lavorin ogni dì par miorâle, ma ancje a chei che a àn pierdût l’entusiasim e no varessin voie di lâ a votâ. O fasìn propuestis concretis e cence preocupâsi che a sedin di diestre o di çampe, par vie che cun nô e vinç la citât e no une bande politiche».

3. «Udin e je un pilastri puartant de regjon e no à di jessi sotane a chês altris citâts e provinciis. O vin di tornâi a dâ centralitât e pês ae nestre citât, ancje cuntun confront fuart cul Guvier regjonâl».

4. «O crôt te promozion di iniziativis concretis di comunicazion e di informazion coordenadis su la lenghe furlane seont ce che a disin lis leçs. Oltri a chest, o crôt che la promozion de lenghe fate in forme professionâl, e sedi un element di atrazion. Par chest, un coordenament a strent cu la Arlef al permetarà di orientâsi tes tantis iniziativis de citât vint a riferiment chest obietîf».

5. «Rinfuarcî la tutele de sigurece dai citadins, domandant puescj fis di polizie tai puescj plui sensibii de citât e ripuartant i vigjii sul teritori. Inviâ un plan straordenari di manutenzion par stradis e marcjepîts. Prin di dut, o incuintrarai ducj i dipendents comunâi par motivâju a impegnâsi pe citât».
di Antonella Lanfrit

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +