Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

TERITORI – AUSTRIE. Di bessôi?

............

Content dal risultât des elezions europeanis al pues jessi dome il critic de Union Europeane Hans-Peter Martin, cul so partît anti coruzion «Martin», che al à vût il 17,7% dai vôts (+3,7%). Vonde ancje pal partît popolâr ÖVP che al à passât intun clime dificil il pont critic, cul 30% (-2,6%) dai vôts.
Al à pierdût il 9,5%  e si cjate cumò al  23,7%  il partît dal cancelîr Faymann, ma se o din un cuc di là dai confins, ancje inaltrò in Europe a àn pierdût i partîts di guvier in timp di recession.
Martin si clame il vêr vincidôr che al à podût tirâ dongje ducj chei che a critichin la UE e si insiumiin di jessi di bessôi tant che la Svuizare, ma tal stes moment o no si definissin dal pont di viste politic o pûr a partegnin ae diestre estreme. Simbul de sô campagne eletorâl al jere il slogan che si viodeve dapardut «Dome lui al pues controlâ i potents». Al à ancje profitât de poie dal cuotidian popolâr «Kronen Zeitung».
I populiscj dal FPÖ a rivin cu la lôr solite polemiche anti UE al 12,7 % dai vôts, ma no vuelin jessi tratâts tant che pierdints e si declarin vincidôrs: di fat, a àn vuadagnât il dopli dai vôts di prime (+6,4%). Ma in ogni câs, si viôt che dut il cjamp de diestre populistiche al à cedût – come il SPÖ – vôts al partît specific di proteste cuintri la UE Martin.
Dopo une campagne flape e cence colôr, i Verts si son sbassâts al 9,9% (- 2,9%). Pe Aleance BZÖ al à votât dome il 4,6%; te ete post Haider forsit nol è plui pussibil, però al reste preocupant il risultât puar in cjase lôr in Carinzie, vâl a dî dome il 20,9%, masse pôc pal grant partît di Haider.
Janez Erat

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +