Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

«Nus à lassâts plui siôrs spirtualmentri»

............

Il leam di amicizie, di colaborazion, di condivision cun pre Josef al è stât lunc e profont te nestre vite di predis. Si sin tant judâts a fâ e a jessi predis, a impegnâsi te pastorâl, te liturgjie, te culture che o sin plui siôrs interiormenti, culturalmentri, spirtualmentri.

Di pre Josef o vin imparât un grant amôr pe liturgjie, pes celebrazions dai misteris fatis simpri cun tante cure, sensibilitât, sobrietât e dignitât, prime forme di catechesi dai fedêi.

Personalmentri, ancjemò zovin student in seminari, di pre Josef o ai imparât a amâ il cjant gregorian cun chel grup di gregorianiscj che al tirave dongje regolarmentri par compagnâ lis liturgjiis. Cjant straordenari di bielece, di mistiche e di spiritualitât, e cjantantlu si capive pardabon che si preave il dopli.

Co o soi deventât predi, di pre Josef o ai imparât a riscuvierzi e a amâ il cjant patriarcjin. Un patrimoni secolâr di melodiis destinadis a lâ inte tombe cui ultins cjantôrs che lis tramandavin oralmentri di secui. Ma lui, te sô sensibilitât profonde al à rivât a salvâ chescj tesaurs prime che lis riformis liturgjichis lis butassin vie dal dut e cun masse premure. Cun pazience certosine al è lât a regjistrâ paîs par paîs, trascrivint il dut in notis. E po al à trasliterât dal latin al furlan in maniere savinte, rispietant il sens liturgjic e la metriche par podê cjantâlis ancje in dì di vuê te lenghe vive dal popul: al è stât un lavoron che al à curât par dute la sô vite fin in chestis ultimis setemanis. Cjants, melodiis, composizions «rivuardosis e discretis, contemplativis e spirituâls, dolcis e delicadis» che lui stes al à definît «spieli de nestre sensibilitât, de nestre anime, dal nestri interiôr».

Chest nol è dut ce che nus à lassât, ma al baste par capî ce grande figure di predi che al è stât pal nestri grup, pe nestre glesie. E la sô muart le sintìn une grande pierdite par ducj: pes sôs comunitâts che di 45 agns al à curât cun sensibilitât, finece e afiet, pal Coro Rosas di mont, pe glesie, pe culture dal Friûl, par nô siei amîs, pai tancj amîs che al à lassât.

di pre Roman Michelot

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +