Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – Solenitât dai Sants Ermacure e Fortunât

............

Il Friûl al ricuarde Ermacure, prin vescul di Aquilee, e Furtunât so diacun, che cul sacrifici de lôr vite a àn plantade chenti la prime comunitât cristiane fondade sul amôr, sul servizi, sul vanzeli, no su la prepotence, sul podê o su la cariere.
Il grop di Glesie Furlane come ogni an al invide il popul furlan te basiliche mari di Aquilee pe Messe grande di avôt dal Friûl. L’apontament al è par domenie ai 19 di Lui aes 6 sore sere.
E sarà la ocasion par preâ pal nestri popul, par cjapâ coragjo tal Signôr. Dopo Messe, si starà un moment in companie par un ghiringhel.
Tal invît che chest an Glesie furlane e à mandât al è ancje ripuartât un pas di une predicje che pre Checo Placerean al à fat propit a Aquilee, te fieste dai Sants Ermacure e Furtunât di 30 agns indaûr. Al jere il mês di Lui dal 1979 e pre Checo al diseve: «No si fâs pastorâl ni di predis ni di vescui se no metintsi dacuardi e metintsi in simpatie, in sintonie cu la vite, cul mût di vivi, cul mût di crodi, cul mût di preâ, cul mût intîr di dâ significât a la esistence dal propri popul. No si salve il furlan se no cuntune pastorâl furlane. No si ricostruìs il Friûl se no cuntune cjase e cuntune glesie furlane. No moderne e nancje antighe; furlane. E no si puartilu in glesie imponint mût di preâ, mût di assisti o di cjantâ o in cualunche altre manifestazion religjose che si puedi fâ in glesie, che no sedi nestre, nassude culì. Che si deventi miôr? Si devente miôr aprofondint lis robis, capintlis profondementri, lant fint a font de robe par gambiâ, no metint i vistîts di chei altris».
Un messaç che, propit pe sô atualitât, o vin volût riproponi par intîr.
Redazion

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +