Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

LA PARABULE DAL MÊS. La parabule dal bon Samaritan

............

La parabule dal bon Samaritan
Lc 10,25-37
Une parabule straordenarie cuintri l’indiference o, ancjemò piês al dì di vuê, de globalizazion da l’indiference, par dîle cul pape Francesc. I atôrs de sene Gjesù no ju à sielzûts a câs: I oms di religjon, adets al cult, no vevin timp, a vevin di lâ a funzionâ tal templi, e cussì a sierin i vôi e il cûr. Ce brute figure che a fasin i predis!
Invezit al è un eretic, un scomunicât che si ferme, al à compassion, al à dûl, al jude e ancjemò cence motivazions religjosis. Lis cundizions dal ferît a son motîf suficient par pleâsi, intervignî. Il Signôr nol cjale la posizion sociâl, la ideologjie, ma il cûr, la tenarece, l’umanitât.
Cui isal il prossim? Ducj chei che a àn bisugne di me!
25Un dotôr de leç, volint metilu a lis provis, al jevà sù e i disè: “Mestri, ce àio di fâ par vê la vite eterne?”. 26Gjesù i rispuindè: “Ce isal scrit in te Leç? Ce leistu?”. 27Chel om i disè: “Tu amarâs il Signôr, to Diu, cun dut il to cûr, cun dute la tô anime, cun dutis lis tôs fuarcis e cun dut il to sintiment e il to prossim come te in persone”. 28Gjesù i disè: “Tu âs rispuindût ben; fâs cussì e tu vivarâs”.
29Ma il dotôr de leç, volint cjatâ fûr une reson, i disè a Gjesù: “Ma cui isal il gno prossim?”. 30Gjesù i rispuindè: “Un om al vignive jù di Gjerusalem a Gjeric, cuant che si intivà tai brigants che i puartarin vie dut, lu pestarin e po si ‘nt lerin lassantlu li plui di là che di ca. 31Par cumbinazion al passà par li un predi, al viodè l’om ferît e al lè dret, di chê altre bande de strade. 32Ancje un levit al passà di li; ancje lui lu viodè e, passant par dongje di lui, al lè pai siei viaçs. 33Invezit un Samaritan che al jere in viaç i passà dongje, lu viodè e al sintì dûl di lui. 34Si sbassà sore di lui, al strucjà vueli e vin su lis sôs feridis e jes fassà. Po lu cjamà sul so mus, lu puartà te locande e al fasè dut il pussibil par judâlu. 35Tal indoman, al tirà fûr doi denârs, jai dè al ustîr e i disè: Viôt di lui e ce che tu spindarâs in plui tal rifondarai cuant che o torni indaûr. 36Cui di chescj trê ti parial che al sedi stât il prossim di chel che si jere intivât tai brigants?”. 37Il dotôr de leç i rispuindè: “Chel che al sintì dûl di lui”. Alore Gjesù i disè: “Va e fâs ancje tu compagn”.
✒ par cure di pre Roman Michelot

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +