Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

LA PARABULE DAL MÊS

............

La parabule dal pari che al perdone
Lc 15,11-32
Tal mac des parabulis di grande consolazion che Luche al ripuarte, cheste e je la plui splendide. Il fi scjampât, cjaviestri, paiant di persone al veve capît, cu la cuâl che il fi plui grant, bon e ubidient, nol veve imparât a preseâ nuie.

Pre Roman Michelotti

11E Jesù ur diseve: “Un om al veve doi fîs. 12Il plui zovin i disè al pari: Pari, dami daurman la part di ereditât che o ai dirit. Alore il pari al spartì la robe fra i doi fîs. 13Pôcs dîs dopo, il fi plui zovin, ingrumade dute la sô robe, al partì par une regjon lontane e li al mangjà dut ce che al veve, vivint di sporcacjon. 14Dopo che lui al veve netât fûr dut, e rivà in chel paîs une grande cjaristie e lui al scomençà a cjatâsi intrigât. 15Alore al le di un dal puest e si metè a vore sot di lui. Chel lu mandà tai cjamps a passonâ i purcits. 16Pe fam che al veve, al varès bramât di passisi magari cul glant che a mangjavin i purcits, ma nissun no i ‘nt dave. 17Alore, tornât in se, al disè: Ducj i fameis in cjase di gno pari a àn tant ce mangjâ che a vuelin e jo invezit culì o mûr di fam. 18O tornarai di gno pari e i disarai: Pari, o ai pecjât cuintri dal cîl e cuintri di te; 19jo no mereti plui di jessi clamât to fi. Tratimi come un dai tiei fameis. 20Si metè in viaç e al tornà di so pari.
Biel che al jere inmò lontan, so pari lu viodè e al sintì compassion di lui. I corè incuintri, i butà lis mans tor dal cuel e lu bussà. 21Il fi i disè: Pari, o ai pecjât cuintri dal cîl e cuintri di te. No mereti plui di jessi considerât to fi. 22Ma il pari ur de ordin ai servidôrs: Svelts, puartait chi la vieste plui biele e metêtje intor; metêtji l’anel tal dêt e i sandui tai pîts. 23Cjapait il vidiel ingrassât e copaitlu. Fasìn fieste cuntun grant gustâ, 24parcè che chest gno fi al jere muart e al è tornât in vite, al jere pierdût e al è stât cjatât. E a tacarin a fâ fieste.
25Il fi plui grant al jere tai cjamps. Tal tornâ, cuant che al fo dongje di cjase, al sintì a sunâ e a balâ. 26Al clamà un dai servidôrs e i domandà ce che al jere sucedût. 27Il servidôr i rispuindè: Al è tornât dongje to fradi e to pari al à fat copâ il vidiel ingrassât, parcè che al à tornât a vê so fi san e salf. 28Lui si inrabià e nol voleve jentrâ in cjase. Alore so pari al jessì par cirî di convincilu. 29Ma lui i rispuindè a so pari: A son agns e agns che ti fâs di famei e no ai mai disubidît a un sôl dai tiei ordins. Cun dut achel, tu no tu mi âs mai dât un cjavret di lâ a fâ fieste cui miei amîs. 30Cumò invezit che al torne cjase chest to fi che al à straçât ducj i tiei bêçs cu lis sdrondinis, par lui tu âs fat copâ il vidiel ingrassât. 31I rispuindè il pari: Fi gno, tu tu sês simpri cun me e dut ce che al è gno al è ancje to; 32ma si scugnive fâ fieste e jessi contents parcè che chest to fradi al jere muart e al è tornât in vite, al jere pierdût e al è stât cjatât”.

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +