Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CJARGNE. “La cort di Piedim”, ostarie cun cusine

............

Ai 18 di Fevrâr e à cjapât gnove vite La cort di Piedim, ostarie cun cusine inte piçule frazion di Darte. La ostarie di plui di 50 agns e je stade il pont di riferiment pal paisut di 150 animis e cussì fintremai al Dicembar passât, cuant che Teresa Merluzzi e je lade in pension e lis puartis si son sieradis.

«Mi displaseve che La cort di Piedim e restàs sierade» e conte Gloria Di Gallo, 26 agns, «e cussì o ai pensât di provâ cheste gnove esperience, molant il lavôr che o vevi a Vile intun centri comerciâl. E je plui che altri une maniere par tignî vive cheste comunitât e par dâ un servizi ancje par no fâ murî il paîs.»

Di fat, tal paîs al è dome un negozi di mangjative e la ostarie e jere l’unic lûc di agregazion dai Piedemots. Il sindic di Darte, te inaugurazion al à dit «cuant che intune frazion si siere un esercizi public e ven a mancjâ la ocasion di cjatâsi; La cort di Piedim e permet ae int, sedi zovins che anzians, di incuintrâsi. E je la uniche ostarie de frazion e e da un servizi util e indispensabil. Al fâs plasê che i gnûfs gjestôrs a vierzin dopo doi mês, dant cussì continuitât ae gjestion di prime.»

Par Gloria no je propit dal dut une novitât, considerât che i prins agns di vite ju à passâts propit achì cun sô mari che e veve in gjestion la ostarie.

Vuê e je dute la famee che i da une man e achì si pues mangjâ alc di gjenuin e tipic cjargnel: polente e frico, cjarsons, morbidelas…

«Stant che o sin fûr man, al è impuartant prenotâ clamant al fis (0433/320150) – e invide Gloria – parcè che il segnâl dal celulâr nol cjape trop (333/8052040)!! Se cualchidun al vûl savê alc di plui, nus cjate su Facebook. Par cumò o ai vude une buine rispueste e o soi contente, e mi auguri che e duri tal timp.»

La cort di Piedim e siere par polse il lunis, ma tal rest de setemane us spiete par lâ a cerçâ il mangjâ cjargnel e par cognossi il snait e la voie di fâ di Gloria che à decidût di restâ a vivi tal so paîs cu la sô famee. ❚

✒ Marta Vezzi

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +