Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Al torne Suns Europe. In rêt il sît gnûf e l’avîs pe partecipazion

............

A scomencin de rêt i preparatîfs de seconde edizion di Suns Europe. Ae fin di Avost al è stât screât il sît gnûf e il Friûl al torne a jessi il cûr de Europe de diversitât linguistiche e des sôs espressions plui vivarosis tai cjamps de musiche, dal audiovisîf e de leterature.
L’apontament cul festival european des arts performativis tes lenghis minoritariis al è dai 29 di Novembar ai 3 di Dicembar.
Ancje chest an la manifestazion e vûl jessi une ocasion di incuintri e di confront tra individuis, grups, lenghis, teritoris e comunitâts. Minorancis e nazionalitâts di dute la Europe che a tirin fûr la lenghe e si contin lôr e a contin il mont daûr de lôr cjaladure specifiche e cu la lôr lenghe, cun braùre e cence pôre ni prejudizis. Sunôrs, visions, peraulis, ideis, espressions di identitâts che a esistin e che a resistin, che si cognossin, si ricognossin e si fasin cognossi e ricognossi cun snait e cun sintiment.
Za di cualchi setemane alì de direzion www.sunseurope.com a son stadis metudis adun une schirie di informazions in cont di Suns Europe, tra documentazion di archivi e inzornaments in cont di ce che al sucedarà tai prossims mês. In rêt si cjate l’avîs pe presentazion des candidaturis dentri dal 1n di Otubar e il stes sît al permet ancje di notâsi e di cjariâ la domande di partecipazion e ducj i materiâi testuâi, musicâi e audiovisîfs che a coventin.
Suns Europe al darà un premi aes miôr produzions artistichis tes lenghis minoritariis.
La sezion dedicade ae musiche e cjape dentri ancje chest an une sorte di preselezion live pai artiscj de Europe alpine e mediteranie: chê tal 2015 e jere Suns Sardigna, cumò e sarà Suns Ladinia, stant che si davuelzarà in Novembar te Val di Fasse.
Suns Europe al è un festival metût adun cul jutori de ARLeF, cul coordenament de cooperative Informazione Friulana e cu la colaborazion di une schirie di sogjets e istituzions dal Friûl e dal rest de Europe. ❚
✒ Redazion

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +