Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

NO SON PERAULIS PAR VECJOS. «Tutorial»

............
.

_Mandi nono!
Mandi frute, ce fasistu cun chel bancâl? Âstu di fâ consegnis?
_No, nono: o stoi fasint un taulin pe terace.
E ce ti àno puartât cul bancâl, il len?
_No, o dopri propit il len dal bancâl. A usin cussì, vuê. A jerin ancje al Salon dal Mobil.
Sigûr: par movi i mobii vêrs, però, no par fâ taulins!
_Ma no, nono, ju fasin propit cui bancâi, cussì.
Ma il marangon no vevial un len miôr?
_O soi jo il marangon, nono! Lu fâs jo il taulin. O ai cjalât un tutorial su YouTube.
Intune tutubie? Par fuarce: no tu lu cjatis sigûr intune cjase di sest, un taulin fat cuntun bancâl.
_No une tutubie, nono! Un tutorial su YouTube. Al è un video che al spieghe cemût fâ une robe.
Spieghimi, spieghimi: invezit di fâti insegnâ di un marangon, tu cjalis un video?
_Sì, nono, sul computer. Tu cjatis tutorial cun video o fotos di dut ce che tu âs voie: par gucjâ, par piturâsi lis ongulis, par doprâ i programs dal computer…
Tu cjalis un video sul computer par savê cemût doprâ il computer? Biele cheste! Covential ancje un video par cjalâ i video?
_Sù mo, no sta a coionâmi: o dopri dispès i tutorial, jo. Par fâ di mangjâ, par decorâ lis tortis, par fâ l’ort… Chê altre dì che soi stade a gnocis, o ai cjalât un video pal sbelet e un pe petenadure.
Mancul mâl che o soi cence cjavei, che se mi tocjave cjalâ un tutorial tal computer ancje par petenâmi o jeri freât. Ce striaments.
_Ma i tutorial a son simpri stâts, nono. Dome che une volte no jerin sul computer, ma magari intun libri di istruzions.
Cumò che tu mi fasis pensâ, tô none tancj agns fa e veve cjolt un video di Jane Fonda par fâ gjinastiche e deventâ plui biele.
_Velu, nono: chel li al jere un tutorial in VHS.
Cjale, frute, se il to bancâl al somearà a un taulin come che tô none e someave a Jane Fonda, scoltimi me: ti conven lâ di un marangon. ❚
✒ Bete Di Spere

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +