Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Il ricuart di un amî che al jere ancje lui in “fabriche”

............

O publichìn un scrit di pre Toni Beline li che al è nomenât pre Renzo Dentesano, che nus à lassâts il mês stât. Tal toc, pre Renzo al è juste nomenât, ma si dà la idee di trop timp che a jerin leâts chei dal grup di predis di Glesie Furlane. Il liceu nomenât tal scrit al è chel dal Seminari.

Un dai fats che plui mi àn umiliât al è sucedût in seconde liceu, cuant che o vevi disesiet agns. O jeri di banc cun Laurinç Dentesan di Bicinins e al jere interogât un nestri compagn. In sience. No sai cemût, cualchidun i à sugjerît e il Negus (il pseudonim che i dà pre Toni a chel predi professôr, n.d.r.) s’e à cjapade cun nô doi, che no jentravin come il fant di spade cuant che al è in zûc cope. Nus à condanâts a ripuartâi, pe setemane dopo, cent e vincj pagjinis sui nemâi. O vin dit e stradit che no vevin sugjerît, ma lui nuie.
Tal indoman, chel ch’al veve sugjerît al à confessât il so pecjât e al à dit clâr e tont che nô doi no vevin ni art ni part, ma lui nuie ancjemò. Nol à ritirade la condane.
Par fâle curte, o vin dât sot come danâts par vot dîs, comprendudis lis oris di ricreazion e di passegjo, fasintsi domandis un cul altri, fin che o vin imparât a memorie ducj i nons. Une fadie stupide, ma che nus veve scanâts.
La setemane dopo, tal martars, nus à clamâts fûr e al à tacât a domandânus ducj i nons. Ju savevin ducj. Alore al è passât su la dintadure di chescj sfondrâts di gjats salvadis o “felini”. Le savevin ancje chê e lui al tufave come il demoni.
Ma al veve decidût di freânus e nus à freâts. Cu la nomenclature latine, che no jere in programe. O vin induvinât alc sul leon , ch’al jere “felis leo” e sul gjat, ch’al ere “felis felis” e o sin colâts su la tierce.
Cussì si cjapavin i cuatris in chê volte in seminari! E nol jere il câs di podê rimediâ, se lui no si indegnave di tornâ a clamâ e, une volte lâts fûr, di scoltânus. ❚
✒ Pre Toni Beline, gjavât fûr di «La fabriche dai predis»

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +