Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

L’impegn di une racuelte di firmis par sostignî une leç par un fisc ecui e solidâl

............

La CISL Nazionâl e à promovût la racuelte di firmis a poie di une “leç di iniziative popolâr” par un fisc ecui e just.
La Segretarie de CISL di Udin e à sielt di impegnâsi in cheste iniziative no tant e no dome intai lûcs di lavôr ma e à vût miôr lâ fûr des fabrichis e dai uficis par lâ a cjatâ i citadins furlans intes placis dal nestri teritori.
La CISL e à organizât intai mês passâts desenis di presidis in concomitance cul davuelziment dai marcjâts tradizionâi che si tegnin in tancj paîs dal nestri Friûl.
LIS ADESIONS E IL DIALIC
La CISL, cussì, e à podût no dome racuei ben 2.400 firmis in gracie ancje dai conseîrs e assessôrs comunâi che si son fats disponibii, ma soredut e à podût informâ e dialogâ cun personis che par abitudin no àn nuie a ce fâ cul moviment sindicâl.
L’impegn de CISL suntune cuistion vecje e impuartante come chê fiscâl al à cjatât un gradiment sclet, ancje se no son mancjadis critichis e moments di discussion vive.
Al è just e normâl, dal rest, che il sindicât al stedi tal mieç de int e che al vivi in prime persone lis soferencis, lis inrabiaduris, e che indi patissi i relatîfs bruts umôrs.
Ve, in sintesi, i obietîfs de iniziative.
Al va introdusût un bonus fiscâl di 1.000 euros anuâi pai contribuents cun redit fin a 40.000/€, e un bonus decressint fin ai 50.000/€.
RINFUARÇÂ LIS SANZIONS
A van rinfuarçadis lis sanzions aministrativis e penâls, cressûts i controi, e va introdusude la segnabilitât dai paiaments e l’ûs des cjartis di credit par contrastâ pardabon la evasion fiscâl. Al è indispensabil che al aument de fiscalitât locâl e corispuindi une riduzion dal prelêf fiscâl nazionâl!
E je urgjence di une impueste cressinte su la ricjece nete di là dai 500mil euros, cu la esclusion de prime cjase di abitazion e dai Titui di Stât.
POIE A CONSUMS E LAVÔR
In definitive, par fâ tornâ a partî la economie a van sostignûts i consums e il lavôr cuntune grande operazion redistributive di ricjece che e favorissi i lavoradôrs e i pensionâts, soredut di redit medi bas, e che, invezit, e fasi paiâ plui tassis ae rendite mobiliâr e imobiliâr.
La Italie e je une Republiche. Rifondìnle sul lavôr! Tacant di un fisc che al premi cui che al cree ricjece, che al sedi chest lavoradôr dipendent, autonom, o altri.
Il nestri Friûl al è di simpri fondât su la onestât dal lavôr e no su la furbetât des speculazions e des jentradis. Tornìn a partî di chi. ❚
Paolo Mason, Segretari CISL di Udin

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +