Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Lauc, e torne a vierzi la Buteghe di alimentârs

............

Al someave che l’an 2014 si fos puartât daûr ancje “Il girasole”, la uniche buteghe di alimentârs dal paîs di Lauc. E sarès stade une pierdite che di sigûr e varès contribuît ae murie dal paîs.
La CIC, Cooperative Indot Cjargne, dopo une atente valutazion, e à decidût di subentrâ ae vecje gjestion vierzint il “CIC Market Lauco”.
La Cooperative e à la sede a Vile Santine e e lavore sul teritori dal 1987: achì a vegnin fats prodots de metalmecaniche e e da lavôr a 26 personis. Tal 2000 la cooperative e à decidût di disferenziâ i afârs e e à viert une buteghe di alimentârs a Enemonç.
Di cheste esperience e je nassude ancje la presentazion dal progjet “VEM” (vicino è meglio) che Sabide ai 10 di Zenâr al è stât presentât a Lauc.
“Nô o crodìn tai piçui negozis di mont – al conte il president de Cooperative Stefano Adami – i nestris negozis a son un pôc particolârs parcè che a àn plui servizis: si puedin comprâ alimentârs, magari ancje ordenant la spese par telefon (la consegne in cjase e je gratis), si puedin mandâ fax, fâ fotocopiis… o cirìn di lâ incuintri aes esigjenzis de int e soredut cun presits une vore competitîfs. Chest parcè che o fasìn part di une grande cooperative che nus permet di podê comprâ i prodots a presits interessants. Il nestri investiment al è propit chest: cirî di dâ un servizi no costôs al utent finâl. Par di plui o vin decidût di cjapâ sù la siore che e gjestive la buteghe di prin par podê doprâ la sô grande esperience lavorative e sociâl madurade tai agns”.
Dal sigûr al è un segnâl positîf par Lauc e al podarà jessi un esempli ancje par tancj paisuts di mont cjargnei che a son simpri plui in dificoltât: sigûr al è un moment indulà che lis ativitâts a diminuissin, di conseguence simpri plui i puartons des cjasis si sierin.
“Jo o soi nassût e cressût in Svuizare ma o ai decidût di tornâ a vivi achì, parcè che o crôt in cheste tiere. Jo o crôt inte Cjargne – al siere Stefano – e tai cjargnei. O vin dome di creâ une mentalitât plui elastiche e o vin di vierzisi di plui aes novitâts e crodi di plui intes nestris capacitâts. Il destin de Cjargne al è tes nestris mans. Tornâ a vierzi une buteghe al è pensâ che i piçui paîs a puedin tornâ a vivi e a jessi plens di int che e à voie di vivi tal so teritori”. ❚
✒ Marta Vezzi

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +

Gnovis / Brâf Agnul! La to vôs e fâs onôr al Friûl

Redazion
O saludìn cun braùre e emozion il Premi Nonino Risit d’Aur che al è stât assegnât a Agnul Floramo, un inteletuâl di gale che i letôrs de “La Patrie dal Friûl” a cognossin di agnorums in dut il valôr des sôs ideis: difat al à scrit sul nestri gjornâl centenârs di articui e cun nô […] lei di plui +