Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Baston di Sant Pieri di Cjargne

............

Ai 2 di Avost, intune biele suaze di fieste e di cjants, te Plêf di Sant Pieri si è tignude la prime edizion dal Premi “Baston di San Pieri di Cjargne”. La iniziative e je stade metude in pîts de Arciconfraternite dal Spirtu Sant ‘Pieres vives’ par dâ public ricognossiment a personis o a grups di personis che si son metudis in lûs pal lôr impegn spirituâl, culturâl e artistic, sociâl e umanitari, ispirât a valôrs cristians, a servizi de societât umane e de comunitât cjargnele in particolâr.
‘Il Baston di San Pieri’ al è il simbul di un cjaminâ tal segn dal Vanzeli e dal progrès spirituâl e civîl de umanitât: di fat, il premi al ven dât a une persone che e presente une vite di esempli daûr dal Vanzeli e che e opere pal ben de societât.
La Confraternite e je une istituzion che e à par finalitât la promozion di une caritât spirituâl, culturâl e sociâl pal popul di Diu e par ducj, e e cure ancje la conservazion e la protezion de Plêf Mari di Sant Pieri.
Chest an, la Zurie nomenade dal Consei Diretîf de Confraternite e jere formade di Bons. Pietro Brollo, Antonio Martini (ex president dal Consei Regjonâl), Battista Molinari (sindic di Zui), Bons. Giordano Cracina (prevost di Zui) e Renato Cracina (gjornalist). Lis personis sielzudis pal premi a son stadis: Bons. Tito Solari, nassût a Pesariis e vescul di Cochabamba in Bolivie; Giovanni Canciani di Paulâr, musicist di fame internazionâl e Marta Francescatto di Tumieç, colone impuartante de Comunitât Piergiorgio di Cjanive di Tumieç.
Ai premiâts ur è stât consegnât il ‘Baston di San Pieri’, la figure dal sant in len intaiât suntun mani di vilût di colôr zâl pal cjamp spirituâl, blu par chel culturâl e ros par chel sociâl, e une pergamene scrite a man cu la motivazion personâl di assegnazion.
A Bons. Tito Solari i è stât dât il premi pal so impegn tal cjamp spirituâl par “une vite interie dedicade ae glesie cun particolâr atenzion ae difese de pâs, dai dirits e de dignitât dai popui tibiâts e maltratâts de Americhe Latine, tal spirt plui gjenuin che si supe dal Vanzeli”.
A Giovanni Canciani pe sô opare cence poste tal cjamp culturâl e artistic e soredut par “une vite interie dedicade al mont de musiche e de culture, cun particolâr traspuart tal insedâ tai zovins chestis passions, e lassant une olme marcade tal museu ‘La Mozartina’, di lui metût in pîts a Paulâr”.
Marta Francescatto e je stade sielte pal so lavôr tal cjamp sociâl e umanitari par “une vite interie dedicade, tal cidin, aes personis mancul fortunadis te Comunitât Piergiorgio, prime a Udin e po a Cjanive di Tumieç“.
Il premi al varà une cadence bienâl. Cui che al vûl (tant personis che ents o associazions) al podarà mandâ la propueste cuntun piçul curriculum de persone candidade dentri dai 31 di Dicembar dal 2015 ae Confraternite (te sede de Polse di Cougnes, intal Comun di Zui). ❚

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +