Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Spietant i dâts USR, l’impegn de Panariti pe scuele par furlan

............

“Ancje pal an scolastic che al scomence in Setembar, l’insegnament curicolâr de lenghe furlane, in aplicazion de leç regjonâl 29/2007, al sarà garantît te scuele de infanzie e tes elementârs pai arlêfs che lis fameis a àn sielte cheste pussibilitât tal moment de iscrizion”.
E je la sigurazion che e da la assessore regjonâl ae Istruzion, Loredana Panariti. Su la fonde di ce che al è proviodût tal Regolament che al met in vore la leç 29, e va indevant la assessore, la dibisugne economiche par cheste programazion e sarà calcolade daûr dai numars che a saran comunicâts dal Ufici scolastic regjonâl dentri dai 30 di Setembar di chest an e che a rivuardin tropis che a saran lis classis dulà che si insegnarà la marilenghe”.
Pal an scolastic 2013/2014 la Regjon e à invistît su la scuele de infanzie e tes scuelis elementârs in dut 1 milion 684 mil e 823 euros par insegnâ il furlan. Cu la leç di assestament dal belanç, aprovade tal mês di Lui, a son stadis metudis lis risorsis par permeti di cuvierzi i coscj dal insegnament ancje pal prossim an scolastic, in relazion ae dibisugne che si è mostrade tai agns passâts.
Tal 2012-2013, i fruts che a àn domandât l’insegnament a scuele a son stâts 31 mil e l’an passât a son cressût, rivant a 34 mil. Pal prossim an scolastic, come che si à dit, i numars si ju varà dentri de fin di Setembar.
Tes scuelis mediis, invezit, l’insegnament de marilenghe al sarà garantît te suaze dai progjets che a slargjin la ufierte di formazion. Par cheste programazion, tal belanç regjonâl dal 2014 a son stâts metûts 150mil euros, compagn dal an passât.
In zonte a dut chest, e siere la assessore Panariti, “tal assestament di belanç o vin metût ancje 150 mil euros a pro de Universitât dal Friûl par sostignî la ativitât di ricercje e di formazion in lenghe furlane, cul intindiment di inviâ un master di inzornament pai insegnants di lenghe furlane”. ❚
Antonella Lanfrit

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +