Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Il vignâl dal Pd tal puart di Triest

............

Il passaç dal pinsîr unic, chel che ur plaseve tant ai comuniscj, ae marcje uniche si fâs intun lamp. Se po dopo il discors al ven fûr intune fiere dal vin, al è ancjemò plui facil. Cussì la Serrachiani e à decidût di bot che par fâ publicitât al nestri vin si dovarà doprâ la etichete Friuli Venezia Giulia. Al è dibant tornâ a ripeti chê e simpri chê: dome un stupidat al pues pensâ che al sedi un “brand”, cemût che lu clamin i tecnics de comunicazion, che al funzione, che al fâs scjas. No si rive a pronunziâ, al è masse lunc, nol ten cont dal teritori. Duncje al è falât.
Ma cuant che si dîs jessi testarts: dut al à di jessi etichetât tant che “regjonâl”, cun jenfri chê peraule Giulia. Al somee che cence di chê no si rivi a fâ nuie, piês di une medisine pal mâl di cûr.
A saran contents chei che a fasin lis butiliis, anzit i butilions, parcè che a saran i unics contignidôrs dulà che si podarà picjâ sù dutis lis scritis par segnâ il non e di dulà che al ven il vin.
Va ben pe Serracchiani che di vin e cognòs dome chel roman, ma un Shaurli che al è stât sindic di Faedis, cun ce coragjo si presential te ostarie dal so paîs a domandâ un tai? Pardabon crodêso che al ordeni un Verduç Fvg? O che il non dal Picolit al deventi plui vivarôs cu la zonte de gnove scrite?
A son dutis balis, parcè che nissun al mont al crodarà mai che tal puart di Triest si tiri sù un vignâl, ma a Debora e compagnie dut chest nol interesse: par lôr, al conte dome che si feveli di une regjon uniche.
Le àn tal cjâf, e si clame cjoche ideologjiche. ❚
L’om di Buri

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +