Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Furlans cuintri de crisi: Paolo Marcuzzi, de finance a ristorazion

............

Ae fin si trate simpri di fâ conts, ma se prime il “menù” al rivuardave titui, azions e altris operazions finanziariis, cumò si fevele di prodots dal teritori che a deventin plats de tradizion furlane.
Cussì Paolo Marcuzzi, 50 agns di fâ a Otubar, za di doi agns al à lassât il marcjât de finance par rivoluzionâ la sô vite e cjapâ sù doi ambients pontant su la ristorazion.
“Jo e la mê famee o vin provât za l’an passât cjapant sù il ‘Chiosco Marchesin’ di Palme e no je lade mâl: o sin chei dai ‘calamârs’ su la strade par Grau” nus conte Paolo “ma chê e je une ativitât stagjonâl che o tornarìn a vierzi cuant che al tornarà cliput. O cirivin un ambient di tignî viert dut l’an e no dome di Istât. E cussì cuant che e je rivade la ocasion di Osôf cu la tratorie ‘Li di Min’ no me soi fate scjampâ e cumò al è za cualchi mês che o sin ca”.
Ma nol è stât facil “la crisi e continue a muardi, ma cu la nestre ufierte o rivìn a dâ alc di nostran e che al rint”. Parcè che Paolo e la famee a àn pontât une vore sui plats de tradizion propit par dâ un leam cul teritori e distinguisi cu la tipicitât. “O cirìn ancje di leâ i events ae stagjon e juste cualchi setemane indaûr o vin proponude la serade dai ‘vues di purcit’ che e à vût un bon riscuintri di bande de int, ma no si limitìn al mangjâ e bevi”.
Paolo al à tal cûr il Friûl e la uniche bandiere che al à picjade fûr sul plaçâl e je chê dal Patriarcje Bertrant “Tal gno ambient o puarti ancje spont par leturis e la Patrie dal Friûl no mancje mai: o soi stât une vore braurôs che propit tal aniversari dal Riviel contadin dai 1511, ai 27 di Fevrâr passât o sês vignûts a presentâ la riviste propit ca di me parcè che o ai voie che chest ambient al deventi un riferiment par cui che al à a cûr la nestre identitât”.
Par contats o informazions si pues ancje viodi la pagjine Facebook. ❚
✒ Redazion

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +