Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

GNOVIS IN CURT. Cunvigne numar 90 pe Societât Filologjiche Furlane

............

E je siore di apontaments la zornade che e viôt la scree dal 90m congrès de Societât Filologjiche Furlane a Voleson (PN). Ai 29 di Setembar di fat  inte biele suaze de citadine medievâl e sarà la ocasion par un incuintri dai socis, ma no dome.
Il program al previôt di cjatâsi inte matine aes 9.00 li dal municipi di Voleson e subit dopo di cjapâ part ae Sante Messe, che e vignarà celebrade par furlan li dal Domo.
Aes 10.30 al sarà il moment dal corteu par rivâ aes 11.00 li dal Auditorium des scuelis mediis “Erasmo da Valvason” pe scree dai lavôrs.
Si vierzarà cuntun benvignût di bande dal “Coretto Alpini e Amici” e cu lis musichis di Paolo Forte e subit dopo cui salûts des autoritâts. Po dopo e sarà la cerimonie pe XVI edizion dal Premi “Andreina e Luigi Ciceri”. Il dut si sierarà cuntun altri moment musicâl.
Aes 13.00 si larà li dal Centri parochiâl pal gustâ dai Socis e aes 15.00 si podarà gjoldi di une visite vuidade tal biel cjistiel medievâl te place dal paîs e scoltâ musiche corâl in diviers ponts di Voleson.
Aes 17.30 di gnûf li dal Domo par scoltâ un conciert di orghin cun Marco Rossi e la vôs di Laura Antonaz su lis musichis di Lazaro Girolamo Valvasensi.
La zornade si sierarà in place Libertât cu la esibizion dai tamburins e dai sbandieradôrs.
Par gustâ cun plats fat di pueste pe ocasion si pues notâsi li de Societât dentri dai 20 di Setembar, il cost al sarà di 25 € par persone.
Il 90m Congrès de Societât Filologjiche Furlane si inserìs inte suaze dai festezaments di “Medioevo a Valvasone” che si tignarà ai 13, 14 e 15 di Setembar, manifestazion che chest an e je rivade ae 21e edizion. ❚
✒ V.D.

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +