Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

TV FRIÛL E CJANÇONS. Spietant il 2013

............

Se i Maya a àn sbaliât (e sperìn di si), al sta par rivâ il 2013, e come ogni an al rive compagnât di une trasmission televisive plene di bai e di fiestis, e plene di ospits che une volte a jerin famôs e cumò no ju vûl plui nissun.
Pai furlans che no si ricognossin in chestis trasmissions, ancje la television furlane e trasmet il so veion, in direte di Place Libertât, cun Florean e Venturin vistûts in smoking.
I ospits? Ducj todescs, di chei che a vegnin di Istât a Lignan. Si sa che par rispietâ la tradizion al covente alc che al puarti bêçs, e par chê finalitât, i todescs a funzionin sigûr miôr di un plat di lints.
Spietant la miezegnot, si cjalaran dutis lis imagjins plui impuartantis dal 2012: i goi dal Udin e i goi cjapâts de Triestine.
Cuant che e rive dongje la ore, si scomence cu la musiche. Nuie trenuts: par balâ i ospits a fasin il “tratôr”, cjantant “Meu amigo Meni” (dome doi minûts, che no pâr bon fâ masse fieste in timps di recession).
Dopo dal cont par ledrôs – che al scomence di cinc par no pierdi masse timp in cjacaris – si distrope une butilie di Tocai (ae fieste de tv furlane no son invidâts ongjarês che a puedin contestâ il non), e bon 2013 a ducj!
Presentadôrs e ospits si bussin ducj par fâsi i auguris. Sot dal visc? No, sot di une vît, che sigûr e puarte miôr.
E dopo? Ancjemò bai e musiche? Nancje par insium: la sagre e finìs li. Par saludâ il gnûf an, i presentadôrs furlans a finissin di balâ e a scomencin a purcitâ. Cussì si mangje alc di bon, si fâs alc di util e soredut si lavore. No si sa mai: se par câs al à reson chel proverbi che al dîs che ce che si fâs il prin dal an si fâs dut l’an, miôr no riscjâ di stâ dut il 2013 cence fâ nuie! ■
BETE DI SPERE

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +