Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

TV FRIÛL E CJANÇONS. Lu âstu viodût?

............

E son aromai plui di vincj agns che su Rai3 al va in onde “Chi l’ha visto?”, e in dut chest timp no si contin nancje lis personis scjampadis o sparidis che la trasmission e à judât a cjatâ.
Cun tant sucès che e à vude la formule, fâ une version ancje pe tv furlane e pararès une buine idee, no mo? E invezit no.
“Lu âstu viodût?” al jere stât studiât in ducj i detais, cuntune sole conclusion: nol pues funzionâ. La mancjance di suspance e di emozions e je clare fin dal prin moment, a scomençâ de mancjance di lagrimis in direte (i furlans no fasin comediis par television!).
Provait a imagjinâ la ricostruzion de vite di ogni dì de persone sparide: cjase-lavôr-cjase. Une stufe che cui che al sta devant de television al cambie canâl e si cjale pluitost un campionât di curling.
Lis indagjins? No duraressin plui di cinc minûts. Dulà puedial jessi scjampât un furlan? Tal ort, in fabriche o a viodi l’Udin. No vâl nancje la pene di mandâ un gjornalist a investigâ tant ator.
Lis telefonadis di cjase? Nancje une: i furlans a stan tal lôr, cence lâ a cjalâ cui che a viodin, e dut câs, ancje se a viodin alc di strani no van sigûr a contâlu a ducj in direte.
E fin chi la trasmission e sarès durade dîs minûts, e ancje a strachis. Ce si podaressial zontâ? Dôs intervistis a cui che a cognossevin la persone di cirî. Ma ancje chi, lis rispuestis a saressin dutis compagnis: “Si, un bon om. Un lavoradôr”. E vonde li. Dodis minûts in dut.
Al è clâr che “Lu âstu viodût?” nol podarès mai deventâ un program di sucès.
Soredut pe conclusion des indagjins, che e sarès simpri compagne: dopo un cuart di ore, al clamarès in trasmission il paron de ostarie in place: “Al è chi, no stait a cirîlu. Ancjemò un taiut e al torne a cjase”. ■
BETE DI SPERE

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +